Co je Neurověda?

Co znamená pojem, slovo, definice termínu Neurověda?

Neurověda je název vědního oboru, který přesahuje do dalších oblastí výzkumu. Zabývá se studiem nervového systému, zejména mozku, a jeho funkcí. Zkoumá strukturu, funkci, vývoj a plastičnost nervových tkání a snaží se porozumět základním mechanismům, které ovlivňují vnímání, myšlení, učení, paměť, emoční reakce a další aspekty lidského chování. Neurověda kombinuje poznatky a metody z různých oborů, jako je biologie, psychologie, chemie, fyzika, informatika a matematika. Využívá širokou škálu technik a technologií, včetně obrazových metod (např. magnetická rezonance, počítačová tomografie), elektrofyziologických technik (např. elektroencefalografie, jednotková elektrofyziologie), biochemických analýz, genetických studií a dalších. Jedním z hlavních cílů neurovědy je porozumět, jak nervový systém funguje na molekulární, buněčné a obvodové úrovni, a jak tyto úrovně interagují, aby vytvořily komplexní vědomí a chování. Studuje se také vývoj nervového systému od raného embryonálního stadia až po dospělost a stárnutí.
V neurovědě se zkoumají různé aspekty mozkové činnosti, jako jsou senzorické vnímání (např. vidění, sluch, hmat), pohyb, řeč, paměť, emocionální reakce, rozhodování a další kognitivní procesy. Zahrnuje také studium neurologických a psychiatrických poruch, jako jsou Alzheimerova choroba, Parkinsonova choroba, epilepsie, schizofrenie a deprese, s cílem najít lépe fungující diagnostické a terapeutické metody. Neurověda se uplatňuje v různých oblastech, jako je medicína, farmakologie, psychiatrie, vývoj nových léčiv, robotika, umělá inteligence a výzkum umělého mozku.

Co je to Neurověda? Význam slova, termín, Odborný termín, výraz, slovo Neurověda. Co znamená pojem Neurověda z kategorie Věda?

Snažíme se, aby všechny informace byly správné, úplné a aktuální, ale někdy se může stát, že se objeví nějaká nepřesnost. Děkujeme za pochopení. Text napsán pro Superia.cz

Zaujalo vás slovo, termín Neurověda? Potom se o definici podělte s kamarády na veřejných sociálních sítích (Facebook, Pinterest, Reddit či Twitter).

Sdílet na Facebooku    Sdílet na Twitteru      Sdílet na Pinterestu    Sdílet na Redditu

Výraz Neurověda se nachází v kategorii věda

Klíčová slova: slovo, definice, věda, co je to Neurověda?, formulace, význam pojmu, přesný význam, heslo, význam slova, termín, názvosloví, informace, popis, slovník, odborný výraz, odborné názvosloví, co znamená, synonymum

Pojem Neurověda je v kategorii věda, ilustrační obrázek

Co se můžete dočíst ve Wikipedii o termínu Neurověda?

Následující text definice byl převzat ze stránek Wikipedia.cz. Licence CC-BY-SA.

Neurověda, častěji neurovědy je vědecký obor studující nervovou soustavu. Tradičně se považuje za disciplínu biologie, dnes je to ale mezioborová věda propojující obory jako chemie, informatika, inženýrství, matematika, lékařství, filosofie, fyzika a psychologie. Někdy se s pojmem neurověda zaměňuje pojem neurobiologie, ale ta se zabývá pouze biologií nervové soustavy, přičemž první pojem označuje její komplexní studium.
Vědecké zkoumání nervového systému se rozvinulo v druhé polovině 20. století především díky pokrokům v molekulární biologii, elektrofyziologii a počítačům. To umožnilo neurovědcům studovat nervový systém ve všech jeho aspektech. Například bylo možné pochopit v detailu i složité procesy vyskytující se v rámci jednoho neuronu a jedné synapse. Nervový systém je nejkomplexnější orgánovým systémem v těle. Lidský mozek sám obsahuje přibližně sto miliard neuronů a jednou 100 bilionu synapsí; Většina z přibližně 20-25,000 genů, které patří do lidského genomu jsou vyjádřeny specificky v mozku. Vzhledem k plasticitě lidského mozku, struktura jeho synapsí a výsledných funkcí se může měnit v průběhu celého života.

Odkazy na vyhledávače, online encyklopedie a slovníky

Zkusit hledat obrázky a videa s názvem Neurověda ve Wikimedia Commons

Zkusit najít termín Neurověda ve slovníku cizích slov od Seznam.cz

Chraňte své soukromí a hledejte slovo Neurověda ve vyhledávači DuckDuckGo

Hledat termín Neurověda ve Wikizdrojích

Zkusit najít frázi Neurověda ve vyhledávači Yandex

Najít výraz Neurověda ve Wikislovníku

Dál můžete zkusit hledat slovo Neurověda například ve ekologickém vyhledávači Ecosia, ve slovníku moderních slangových výrazů - Čeština 2.0, ve fulltextu Google.cz, ve vyhledávači Seznam.cz nebo v Google překladači.

Vybrané termíny, slova, pojmy

Právě jste zjistili co znamená slovo Neurověda? resp. co přesně označuje termín Neurověda? Je tu uvedeno krátké vysvětlení odborného pojmu Neurověda, odpověď na dotaz co je to Neurověda?. Víte např. kdo to je Šárka Krausová? Znáte a víte kdo je Lara Fabian? Data na webu nejsou pravidelně aktualizovaná, texty nemusí vždy reflektovat aktuální stav. Pojmy mohou mít různé významy v různém kontextu, v různých oborech. Radíme proto zkusit hledat pojem Neurověda v dalších sekcích tohoto webu, v jiné kategorii než je věda. Některé pojmy jsou obohaceny o citaci z Wikipedie. U nich uvádíme i konkrétní url projektu kde se dozvíte více. Tyto lze kopírovat, upravovat a dále sdílet při dodržení licence CC-BY-SA.

Ostatní texty je možné citovat dle zákona s uvedením zdroje.

Kategorie věda, kompas, neurověda, ilustrační obrázek

Milí čtenáři, děkujeme vám za návštívení online slovníku zaměřeného na přesné vysvětlení slov, významy slov, definice odborných pojmů, popisy termínů, známé i neznámé pojmy, slovníková hesla s názvem Co Je To?.

Navštivte partnerskou stránku plnou tapet na plochu počítače, tabletu nebo chytrého telefonu. Vybírejte z řady motivů od mořských tapet až po oblíbené tapety sportovních aut.