Co je Paleontologie?

Vysvětlení pojmu, termínu, hesla, výrazu Paleontologie

Paleontologie je název vědeckého oboru zabývajícího se studiem fosilních záznamů a minulých forem života na Zemi. Slovo paleontologie má řecký původ a je odvozeno ze slov paleo čili starý a ontos neboli bytost. Tento obor zkoumá zbytky rostlin, živočichů a dalších organismů, které se zachovaly v sedimentech, skalních vrstvách a ledovcích, a umožňuje nám získat informace o minulých životních formách a ekosystémech. Paleontologie se zaměřuje na různé záležitosti minulosti Země a života na ní, tedy evoluce, biodiverzity, paleoekologie, anatomie a fyziologie vyhynulých organismů. Paleontologové studují fosilní stopy, jako jsou otisky stop, trus, vejce a hnízda, stejně jako zkameněliny samotných organismů. Tyto zkameněliny mohou být pozůstatky kostí, zubů, schránek, slizových stop nebo dokonce zkamenělých stromů a rostlin.
Paleontologové využívají různé metody a techniky k identifikaci a interpretaci fosilních záznamů. Patří sem paleobotanika, která se specializuje na studium fosilních rostlin, a paleozoologie, která se zabývá zkamenělinami živočichů. Pomocí paleontologických výzkumů je možné rekonstruovat vývojovou historii života na Zemi, studovat vymírání druhů, poskytovat důkazy o změnách klimatu a prostředí v průběhu času a odhalovat vztahy mezi různými druhy a skupinami organismů. Výzkum fosilních záznamů poskytuje klíčové informace o evoluci života, anatomii a fyziologii organismů a může pomáhat při porozumění biologických procesů. Paleontologické objevy také přispívají k poznání historie planety Země a změnám, které ovlivňují její životní prostředí.

Co je to Paleontologie? Význam slova, termín, Odborný termín, výraz, slovo Paleontologie. Co znamená pojem Paleontologie z kategorie Věda?

Neručíme za správnost a aktuálnost uvedených informací. Text byl vytvořen autorkami právě pro projekt Superia.cz

Sdílejte text pojmu Paleontologie s vašimi kamarády, známými a přáteli na sociálních sítích Twitter, Facebook, Pinterest a Reddit.

Sdílet na Twitteru      Sdílet na Pinterestu    Sdílet na Redditu        Sdílet na Facebooku

Pojem Paleontologie se nachází v kategorii věda

Klíčová slova: terminologie, význam pojmu, názvosloví, terminus technicus, formulace, přesný význam, co je to Paleontologie?, popis, slovo, přesný výraz, vysvětlení, informace, odborný výraz, lexikon, definice pojmu, Paleontologie, heslo, co to je

Pojem Paleontologie je v kategorii věda, ilustrační obrázek

Ve Wikipedii se o termínu Paleontologie píše následující

Následující popis termínu byl převzat z otevřené online encyklopedie, ze známé Wikipedie. Pro více informací klikněte na odkaz. Licence CC-BY-SA.

Paleontologie (řecky: παλαιός palaios stáří) je věda o životě v minulých geologických obdobích. Jejím účelem je studie vývoje života na Zemi, pravěkých rostlin a živočichů na základě fosilních záznamů, které se dochovaly v horninách, ale například také v černém uhlí, jako zkameněliny. Tento vědní obor zkoumá život a jeho vývoj od nejstarších počátků, sahajících až do doby kolem 4 miliard let před současností.

Hledejte pojem Paleontologie v následujících vyhledávačích

Vyhledat heslo Paleontologie ve vyhledávači Yahoo

Zkusit najít termín Paleontologie ve fulltextovém vyhledávači Bing.com

Vyhledat heslo Paleontologie ve vyhledávači Qwant

Vyhledat termín Paleontologie ve vyhledávači Ecosia a pomoci tak životnímu prostředí

Zkusit najít slovo Paleontologie ve Wikizdrojích

Hledat heslo Paleontologie na Google obrázcích

Dál můžete zkusit hledat slovo Paleontologie například v metavyhledávači Info.com, v Lingea slovnících, v Seznam.cz slovníku cizích slov, v obrázcích, videích a zvucích z projektu Wikimedia Commons nebo ve slovníku moderních slangových výrazů - Čeština 2.0.

Výběr náhodných odborných termínů, pojmů a hesel

Na stránce jste se mohli dozvědět: jaký je význam slova Paleontologie? resp. co je to Paleontologie? Je tu uvedeno krátké vysvětlení odborného pojmu Paleontologie, odpověď na dotaz co je to Paleontologie?. Víte např. kdo to je Stanislav Zindulka? Znáte a víte kdo je Laura Pausini? Informace v textu mohou být zastaralé. Stránky jsou aktualizovány nepravidelně dle možností. Pojmy mohou mít různé významy podle různých oborů. Zkuste najít odborný termín i v jiné sekci než v věda. Některé pojmy jsou obohaceny o citaci z Wikipedie. U nich uvádíme i konkrétní url projektu kde se dozvíte více. Ty spadají pod licenci CC-BY-SA.

Ostatní texty je možné citovat dle zákona s uvedením zdroje.

Kategorie věda, laborantka mikroskop, paleontologie, ilustrační obrázek

Děkujeme, že jste navštívili online slovníkový projekt zaměřený na známé i neznámé pojmy, zajímavosti, významy slov, popisy termínů, přesné vysvětlení slov, slovníková hesla s názvem Co Je To?.

Osvěžte si plochu vaše počítače tím, že na ni umístíte nějakou pěknou tapetu. Vyberte si z mnoha kategorií o květin až po tapety aut.