Co to je Mikrobiologie? Význam slova

Význam termínu, výrazu, vysvětlení pojmu Mikrobiologie

Mikrobiologie je pojem pocházející z řeckých slov studium života a malé. Jedná se tedy o druh vědy, který studuje mikroorganizmy, viditelné pouze pod mikroskopem. Nejčastěji zkoumanými objekty mikrobiologie jsou viry a bakterie, především ty, které způsobují infekční choroby živých organizmů a rostlin.
Zkoumány jsou i další funkce bakterií a virů. Mikrobiologií se zabývají výzkumné genetické týmy, výsledky výzkumu se využívají nejen v lékařství a souvisejících vědních disciplínách, ale i v průmyslu.

Co je to Mikrobiologie? Význam slova, termín, Definice výrazu Mikrobiologie. Co znamená odborný pojem Mikrobiologie z kategorie Věda?

Možnost chyb vyhrazena. Text byl sepsán pro server Superia.cz

Zaujala vás definice pojmu Mikrobiologie? Pak se o ní podělte s blízkými na Twitteru, Redditu nebo Facebooku.

Termín Mikrobiologie patří do sekce Věda

Klíčová slova: heslo, slovník, pojem, názvosloví, popis, vysvětlení, Mikrobiologie, lexikon, formulace, odborný výraz, termín, informace, přesný význam, wiki, terminologie, slovo, význam pojmu, definice pojmu

Pojem Mikrobiologie je v kategorii Věda, ilustrační obrázek

Co se píše ve Wikipedii o pojmu Mikrobiologie?

Níže uvedený text byl převzat z online encyklopedie Wikipedia.cz. Licence CC-BY-SA.

Mikrobiologie (z řeckého micron = malý, biologia = studium života) je věda studující mikroorganismy jako jsou jednobuněčná eukaryota a prokaryota, mikroskopické houby, viry a subvirové patogeny (priony a viroidy).
Existuje řada mikrobiologických podoborů, které se věnují jednotlivým aspektům velmi široké problematiky. Základními obory jsou bakteriologie, která studuje bakterie (někdy také archea), virologie, která se zabývá studiem virů a protozoologie, která studuje jednobuněčná eukaryota (protista). Zvláštními aspekty mikrobiologie se zabývají aplikované mikrobiologické vědy, jako je například bakteriální fyziologie, která zkoumá životní pochody bakterií.

Mikroorganismy v petriho misce

Mikrobiologie mj. zkoumá mikroorganismy v petriho misce. Autor: Muhammad Farhan, zdroj: Pixabay

Další informační zdroje

Hledat termín Mikrobiologie na Google.cz

Vyhledat termín Mikrobiologie ve vyhledávači Ecosia a pomoci tak životnímu prostředí

Vyhledat heslo Mikrobiologie ve fulltextu Seznam.cz

Hledat výraz Mikrobiologie ve slovníku cizích slov od Seznam.cz

Hledat pojem Mikrobiologie ve Wikizdrojích

Chraňte své soukromí a hledejte slovo Mikrobiologie ve vyhledávači DuckDuckGo

Dál můžete zkusit hledat slovo Mikrobiologie například v evropském vyhledávači Qwant, v Google překladači, ve Wikislovníku, ve ruském vyhledávači Yandex nebo v nabídce zboží na Heureka.cz.

Náhodných výběr odborných pojmů, termínů a slov

Tyto stránky vám umožnili zjistit co znamená Mikrobiologie? resp. co to je Mikrobiologie? Je tu uvedeno krátké vysvětlení odborného pojmu Mikrobiologie, odpověď na dotaz co je to Mikrobiologie?. Víte např. kdo to je Jessica Biel? Znáte a víte kdo je Typograf? Pojmy, termíny a hesla mohou mít různé významy v různých oborech lidské činnosti. Hledejte proto odborný pojem i jinde než v sekci Věda U některých textů najdete krátkou citaci z projektu Wikipedia včetně odkazu na kompletní text. Takový typ textu je distribuován pod licencí CC-BY-SA. Ostatní texty je možné citovat dle zákona s uvedením zdroje.

Děkujeme za návštěvu projektu shromažďujícího slovníková hesla, přesné vysvětlení slov, definice odborných pojmů, známé i neznámé pojmy, významy slov, popisy termínů s názvem Co Je To?.

Chcete se dozvědět kdo slaví svátek (jmeniny) na Slovensku, v Polsku, Německu nebo v České republice? Pak se podívejte na web obsahující kalendář svátků.