Co je to Mikrobiologie? Význam slova

Co znamená termín, slovo, heslo, vysvětlení pojmu Mikrobiologie?

Mikrobiologie je pojem pocházející z řeckých slov studium života a malé. Jedná se tedy o druh vědy, který studuje mikroorganizmy, viditelné pouze pod mikroskopem. Nejčastěji zkoumanými objekty mikrobiologie jsou viry a bakterie, především ty, které způsobují infekční choroby živých organizmů a rostlin.
Zkoumány jsou i další funkce bakterií a virů. Mikrobiologií se zabývají výzkumné genetické týmy, výsledky výzkumu se využívají nejen v lékařství a souvisejících vědních disciplínách, ale i v průmyslu.

Co je to Mikrobiologie? Význam slova, termín, Výraz, termín, definice slova Mikrobiologie. Co znamená odborný pojem Mikrobiologie z kategorie Věda?

Neručíme za pravdivost a aktuálnost informací zde uvedených. Výše uvedený text byl napsán redaktorkami Superia.cz

Zaujalo vás slovo, termín Mikrobiologie? Potom se o definici podělte s kamarády na Twitteru, Redditu, Pinterestu, Facebooku nebo na jiných, zde neuvedených sociálních sítích.

Sdílet na Facebooku   Sdílet na Pinterestu    Sdílet na Redditu         Sdílet na Twitteru

Termín Mikrobiologie se nachází v kategorii věda

Klíčová slova: co to je, co znamená, terminus technicus, přesný význam, význam pojmu, věda, význam, terminologie, názvosloví, definice, co je to Mikrobiologie?, informace, lexikon, wiki, popis, věda, odborné názvosloví, pojem

Pojem Mikrobiologie je v kategorii věda, ilustrační obrázek

Ve Wikipedii se o heslu Mikrobiologie dozvíte následující

Následující popis pojmu byl převzat ze stránek Wikipedia.cz, více se dozvíte zde. Licence CC-BY-SA.

Mikrobiologie (z řeckého micron = malý, biologia = studium života) je věda studující mikroorganismy jako jsou jednobuněčná eukaryota a prokaryota, mikroskopické houby, viry a subvirové patogeny (priony a viroidy).
Existuje řada mikrobiologických podoborů, které se věnují jednotlivým aspektům velmi široké problematiky. Základními obory jsou bakteriologie, která studuje bakterie (někdy také archea), virologie, která se zabývá studiem virů a protozoologie, která studuje jednobuněčná eukaryota (protista). Zvláštními aspekty mikrobiologie se zabývají aplikované mikrobiologické vědy, jako je například bakteriální fyziologie, která zkoumá životní pochody bakterií.

Mikroorganismy v petriho misce

Mikrobiologie mj. zkoumá mikroorganismy v petriho misce. Autor: Muhammad Farhan, zdroj: Pixabay

Jiné informační zdroje o pojmu Mikrobiologie

Vyhledat slovo Mikrobiologie ve Wikizdrojích

Najít heslo Mikrobiologie ve fulltextovém vyhledávači Bing.com

Hledat pojem Mikrobiologie ve slovníku cizích slov od Seznam.cz

Hledat slovo Mikrobiologie ve fulltextu Seznam.cz

Zkusit hledat obrázky a videa s názvem Mikrobiologie ve Wikimedia Commons

Hledat videa s názvem Mikrobiologie na Youtube

Dál můžete zkusit hledat slovo Mikrobiologie například ve fulltextu Google.cz, v Google překladači, ve Wikislovníku, ve ekologickém vyhledávači Ecosia nebo v ABC slovníku cizích slov a synonym.

Doporučené odborné pojmy, termíny, výrazy a hesla

Tyto stránky vám umožnili zjistit jaká je definice slova Mikrobiologie? resp. co se přesně ukrývá za slovem Mikrobiologie? Je tu uvedeno krátké vysvětlení odborného pojmu Mikrobiologie, odpověď na dotaz co je to Mikrobiologie?. Víte např. kdo to je Michael Fiala? Znáte a víte kdo je Slídil? Nezapomeňte, že termíny a hesla mohou mít víc významů podle toho o jaký obor se jedná. Nezbývá, než vám doporučit hledání v jiných kategoriích než je věda. Některé pojmy obsahují doplňující definici z Wikipedie včetně url na konkrétní stránku. Takový typ textu je distribuován pod licencí CC-BY-SA. Ostatní texty je možné citovat dle zákona s uvedením zdroje.

Vážení čtenáři, děkujeme vám za návštěvu projektu shromažďujícího slovníková hesla, definice odborných pojmů, přesné vysvětlení slov, známé i neznámé pojmy, zajímavosti, významy slov s názvem Co Je To?.

Chcete se dozvědět kdo slaví svátek (jmeniny) na Slovensku, v Polsku, Německu nebo v České republice? Pak se podívejte na web obsahující kalendář svátků.