Co to je Mikrobiologie? Význam slova

Pojem, termín, heslo, vysvětlení výrazu Mikrobiologie

Mikrobiologie je pojem pocházející z řeckých slov studium života a malé. Jedná se tedy o druh vědy, který studuje mikroorganizmy, viditelné pouze pod mikroskopem. Nejčastěji zkoumanými objekty mikrobiologie jsou viry a bakterie, především ty, které způsobují infekční choroby živých organizmů a rostlin.
Zkoumány jsou i další funkce bakterií a virů. Mikrobiologií se zabývají výzkumné genetické týmy, výsledky výzkumu se využívají nejen v lékařství a souvisejících vědních disciplínách, ale i v průmyslu.

Co je to Mikrobiologie? Význam slova, termín, Definice výrazu Mikrobiologie. Co znamená odborný pojem Mikrobiologie z kategorie Věda?

Možnost chyb vyhrazena. Tento text byl napsán redaktory Superia.cz

Tento text (Mikrobiologie) můžete sdílet s partnery, kolegy a kamarády na internetových společenských sítích typu Pinterest, Reddit, Twitter či Facebooku, který je z nich nejznámější a nejpopulárnější.

Termín Mikrobiologie patří do kategorie Věda

Klíčová slova: význam pojmu, informace, termín, Mikrobiologie, co je to Mikrobiologie?, odborný výraz, Věda, definice, Věda, přesný význam, terminologie, co to je, co znamená, slovo, odborné názvosloví, heslo, přesný výraz, terminus technicus

Pojem Mikrobiologie je v kategorii Věda, ilustrační obrázek

Ve Wikipedii se o heslu Mikrobiologie dozvíte následující

Níže umístěný text je převzat z online encyklopedie Wikipedia.cz. Více zde. Licence CC-BY-SA.

Mikrobiologie (z řeckého micron = malý, biologia = studium života) je věda studující mikroorganismy jako jsou jednobuněčná eukaryota a prokaryota, mikroskopické houby, viry a subvirové patogeny (priony a viroidy).
Existuje řada mikrobiologických podoborů, které se věnují jednotlivým aspektům velmi široké problematiky. Základními obory jsou bakteriologie, která studuje bakterie (někdy také archea), virologie, která se zabývá studiem virů a protozoologie, která studuje jednobuněčná eukaryota (protista). Zvláštními aspekty mikrobiologie se zabývají aplikované mikrobiologické vědy, jako je například bakteriální fyziologie, která zkoumá životní pochody bakterií.

Mikroorganismy v petriho misce

Mikrobiologie mj. zkoumá mikroorganismy v petriho misce. Autor: Muhammad Farhan, zdroj: Pixabay

Více informací o slovu Mikrobiologie doporučujeme hledat v těchto zdrojích

Zkusit najít heslo Mikrobiologie ve vyhledávači Ecosia a pomoci tak životnímu prostředí

Najít pojem Mikrobiologie ve Wikizdrojích

Hledat heslo Mikrobiologie ve Wikislovníku

Zkusit najít slovo Mikrobiologie na Google.cz

Hledat videa s názvem Mikrobiologie na Youtube

Vyhledat pojem Mikrobiologie ve vyhledávači Yandex

Dál můžete zkusit hledat slovo Mikrobiologie například v evropském vyhledávači Qwant, v nabídce zboží na Heureka.cz, ve vyhledávači Seznam.cz, v obrázcích, videích a zvucích z projektu Wikimedia Commons nebo v projektu slovnik.cz.

Náhodných výběr hesel, pojmů a odborných termínů

Tyto webové stránky vám přinesly odpověď na otázku co znamená Mikrobiologie? resp. co to je Mikrobiologie? Je tu uvedeno krátké vysvětlení odborného pojmu Mikrobiologie, odpověď na dotaz co je to Mikrobiologie?. Víte např. kdo to je Mick Jagger? Znáte a víte kdo je Důvěrník? Jednotlivá slova mohou mít vícero významů podle různých oborů. Proto prosím zapátrejte i v jiných kategoriích než je Věda. Vybrané texty jsou rozšířené o citaci z české verze internetové encyklopedie Wikipedia.cz. Samozřejmě uvádíme i odkazu na konkrétní podstránku tohoto projektu. Takovéto texty spadají pod licencí CC-BY-SA. Ostatní texty je možné citovat dle zákona s uvedením zdroje.

Děkujeme našim čtenářům za návštěvu online encyklopedického projektu shromažďujícího popisy termínů, slovníková hesla, významy slov, definice odborných pojmů, známé i neznámé pojmy, zajímavosti s názvem Co Je To?.

Chcete se dozvědět kdo slaví svátek (jmeniny) na Slovensku, v Polsku, Německu nebo v České republice? Pak se podívejte na web obsahující kalendář svátků.