Co je Kvasar? Význam slova

Co znamená pojem, slovo, definice termínu Kvasar?

Kvasar je velmi vzdálený a jasný objekt ve vesmíru, který se nachází ve vzdálených galaxiích. Je to druh aktivního jádra galaxie, což znamená, že má výrazně vyšší jas a energetickou aktivitu než běžné jádro galaxie. Kvasary jsou považovány za nejjasnější a nejvíce energicky aktivní objekty ve vesmíru. Kvasary jsou obklopeny tzv. akrečním diskem. To je proudění hmoty (nejčastěji plynu a prachu) padajícího do jádra galaxie. Tato hmota vytváří obrovskou gravitační sílu, která táhne hmotu směrem ke středu kvasaru. Při tomto procesu dochází ke zvýšení tlaku a teploty, což vede k uvolňování velkého množství energie. Ta se projevuje jako jasná záře charakteristická právě pro kvasary. Kvasary jsou také zdrojem silného záření ve viditelném, ultrafialovém, rentgenovém a rádiovém záření. Jejich spektrum je široké a zahrnuje různé části elektromagnetického spektra. Vědci se domnívají, že kvasary jsou spojeny se obrovskými černými dírami ve středu galaxií. Předpokládají, že materiál, který padá do kvasaru, je zdrojem energie, a způsobuje jeho jas a aktivitu. Když hmota dosáhne okolí černé díry, vytváří se akreční disk, který způsobuje uvolňování obrovského množství energie.
Kvasary se pozorují ve vzdálených částech vesmíru, což znamená, že jsou viděny tak, jak vypadaly před mnoha miliony nebo dokonce miliardami let. To vědcům poskytuje důležité informace o raných stadiích vesmíru a vývoji galaxií. Studium kvasarů je důležité pro porozumění formování a evoluci galaxií. Výzkum kvasarů nám pomáhá získat informace o astrofyzikálních procesech a fungování vesmíru v extrémních podmínkách.

Co je to Kvasar? Význam slova, termín, Výraz, termín, definice slova Kvasar. Co znamená odborný pojem Kvasar z kategorie Věda?

Provozovatel neručí za správnost či přesnost obsahu webových stránek. Text vytvořen pro Superia.cz

Definici slova Kvasar můžete sdílet s blízkými na Pinterestu, Redditu, Twitteru či Facebooku.

Sdílet na Twitteru      Sdílet na Redditu        Sdílet na Pinterestu    Sdílet na Facebooku

Termín Kvasar je v kategorii věda

Klíčová slova: vysvětlení, terminus technicus, význam, definice pojmu, wiki, Kvasar, co to je, lexikon, přesný význam, věda, terminologie, co znamená, názvosloví, odborný výraz, co je to Kvasar?, význam pojmu, synonymum, slovník

Pojem Kvasar je v kategorii věda, ilustrační obrázek

Co označuje termín Kvasar? Definice slova, termínu z projektu Wikipedia

Níže uvedený text byl převzat z online encyklopedie Wikipedia.cz. Licence CC-BY-SA.

Kvazar či kvasar (transkripce anglického akronymu QUASi-stellAR radio sources) je vesmírné těleso s výrazným rudým posuvem spektra. V optickém dalekohledu se jeví jako hvězda, tedy jako bodový zdroj světla. Sloanova digitální prohlídka oblohy (SDSS) jich objevila přes 200 000.
Některé kvasary mění velmi rychle svoji svítivost, z čehož se usuzuje na jejich malou velikost (těleso nemůže měnit stavy rychleji, než trvá přenos informace z jednoho jeho konce na druhý, přičemž informace se šíří nejvýše rychlostí světla).

Zkuste zjistit více informací o slovu Kvasar v následujících zdrojích

Najít slovo Kvasar ve vyhledávači Yandex

Zkusit najít termín Kvasar ve vyhledávači Yahoo

Najít termín Kvasar ve slovníku cizích slov od Seznam.cz

Chraňte své soukromí a hledejte slovo Kvasar ve vyhledávači DuckDuckGo

Hledat výraz Kvasar ve Wikislovníku

Hledat videa s názvem Kvasar na Youtube

Dál můžete zkusit hledat slovo Kvasar například ve Wikizdrojích, v ABC slovníku cizích slov a synonym, v obrázcích, videích a zvucích z projektu Wikimedia Commons, v Microsoft Bing nebo v nabídce zboží na Heureka.cz.

Náhodná hesla, významy slov, odborných termíny, výrazy a pojmy

Tyto stránky vám umožnili zjistit co znamená Kvasar? resp. co vlastně znamená slovo Kvasar? Je tu uvedeno krátké vysvětlení odborného pojmu Kvasar, odpověď na dotaz co je to Kvasar?. Víte např. kdo to je Youtuber? Znáte a víte kdo je Ian McKellen? Nezapomeňte prosím, že každé slovo může mít vícero významů podle toho o jaký obor se jedná. Proto případně zapátrejte i v jiných kategoriích (než věda). Některé texty jsme rozšířili i o krátkou citaci z Wikipedia.cz. K této citaci vždy uvádíme i odkaz na konkrétní stránku. Takový typ textu je distribuován pod licencí CC-BY-SA. Ostatní texty je možné citovat dle zákona s uvedením zdroje.

Vážení návštěvníci, děkujeme vám za navštívení našeho encyklopedického slovníku, který se zaměřuje na známé i neznámé pojmy, přesné vysvětlení slov, významy slov, slovníková hesla, popisy termínů, zajímavosti s názvem Co Je To?.

Taky máte někdy KOPR? Tím nemyslíme zeleninu, ale trošku hanlivou avšak výstižnou zkratku.