Co je to Černá díra? Význam slova

Pojem, definice termínu, vysvětlení slova Černá díra

Astronomie označuje pojmem černá díra objekt s velmi silnou gravitací. Ta způsobuje zakřivení časoprostoru v okolí černé díry. Ta pohlcuje všechno kolem sebe včetně světla. Existenci černých děr teoreticky předpověděl Albert Einstein ve své obecné teorii relativity.

Co je to Černá díra? Význam slova, termín, Definice výrazu, termínu Černá díra. Co znamená odborný pojem Černá díra z kategorie Věda?

Přes veškerou snahu je možné, že v text bude obsahovat chyby. Předem se za ně omlouváme. Tento text byl napsán redaktory Superia.cz

Líbí se vám definice pojmu Černá díra? Pak se o ní podělte s kolegy na Redditu, Twitteru nebo Facebooku.

Heslo Černá díra je v kategorii Věda

Klíčová slova: význam, heslo, význam slova, termín, wiki, synonymum, názvosloví, co znamená, odborný výraz, co to je, terminologie, pojem, lexikon, odborné názvosloví, význam pojmu, slovník, definice, slovo

Pojem Černá díra je v kategorii Věda, ilustrační obrázek

Wikipedie píše o slovu Černá díra?

Níže umístěný text je převzat z online encyklopedie Wikipedia.cz. Více zde. Licence CC-BY-SA.

Černá díra je natolik hmotný objekt, že jeho gravitační pole je v jisté oblasti časoprostoru natolik silné, že žádný objekt včetně světla nemůže tuto oblast opustit. Černá díra byla teoreticky předpovězena v obecné teorii relativity publikované v roce 1915 Albertem Einsteinem. Protože ji není možno pozorovat přímo, nemůžeme stanovit korektně nic jako její datum objevu. Avšak můžeme s určitostí říci, že prvním vážným a dnes již prokázaným kandidátem se stala v roce 1971 hvězda v binárním systému v souhvězdí Labutě kryjící se s rentgenovým zdrojem Cygnus X-1. Bylo zjištěno, že jde o těleso, které má příliš velkou hmotu na to být neutronovou hvězdou. Další efekty spojené s pozorováním, především rentgenové záření, byly v perfektní shodě s teoretickou predikcí černé díry. Dnes považujeme za obecně prokázané, že černé díry se nacházejí v centrech galaxií, aktivních galaktických jádrech, kvasarech i v centrech některých kulových hvězdokup.

Další možné informační zdroje

Chraňte své soukromí a hledejte slovo Černá díra ve vyhledávači DuckDuckGo

Zkusit hledat obrázky a videa s názvem Černá díra ve Wikimedia Commons

Hledat pojem Černá díra ve fulltextu Seznam.cz

Najít pojem Černá díra ve vyhledávači Yandex

Hledat výraz Černá díra ve fulltextovém vyhledávači Bing.com

Vyhledat slovo Černá díra ve Wikislovníku

Dál můžete zkusit hledat slovo Černá díra například ve ekologickém vyhledávači Ecosia, v Google překladači, ve videích na Youtube, v evropském vyhledávači Qwant nebo v Lingea slovnících.

Často hledaná hesla, odborné termíny, pojmy, slova

Tyto webové stránky vám přinesly odpověď na otázku jaký je přesný význam slova Černá díra? resp. jaký je přesný význam slova Černá díra? Je tu uvedeno krátké vysvětlení odborného pojmu Černá díra, odpověď na dotaz co je to Černá díra?. Víte např. kdo to je Kateřina Siniaková? Znáte a víte kdo je Modelka? Berte prosím v úvahu, že pojmy mohou mít víc definic v závislosti na oboru a kontextu. Vyzkoušejte proto hledání v jiných kategoriích (než Věda). Některé texty jsme rozšířili i o krátkou citaci z Wikipedia.cz. K této citaci vždy uvádíme i odkaz na konkrétní stránku. Jedná se o texty spadající pod licenci CC-BY-SA. Ostatní texty je možné citovat dle zákona s uvedením zdroje.

Děkujeme našim čtenářům za návštěvu online encyklopedického projektu shromažďujícího popisy termínů, přesné vysvětlení slov, definice odborných pojmů, známé i neznámé pojmy, zajímavosti, významy slov s názvem Co Je To?.

Víte, co je to viz? Víte, že se nejedná o zkratku?