Co je to Černá díra? Význam slova

Význam pojmu, termínu, vysvětlení výrazu Černá díra

Astronomie označuje pojmem černá díra objekt s velmi silnou gravitací. Ta způsobuje zakřivení časoprostoru v okolí černé díry. Ta pohlcuje všechno kolem sebe včetně světla. Existenci černých děr teoreticky předpověděl Albert Einstein ve své obecné teorii relativity.

Co je to Černá díra? Význam slova, termín, Definice výrazu, termínu Černá díra. Co znamená odborný pojem Černá díra z kategorie Věda?

Vyhrazujeme si možnost chyb v textech. Text vytvořen pro server Superia.cz

Sdílejte text pojmu Černá díra s kamarády na specializovaných společenských sítích Twitter, Redditu nebo Facebook.

Pojem Černá díra se nachází v kategorii Věda

Klíčová slova: termín, co to je, popis, přesný výraz, význam slova, co je to Černá díra?, definice, názvosloví, wiki, heslo, synonymum, odborný výraz, Černá díra, slovník, terminus technicus, odborné názvosloví, terminologie, význam

Pojem Černá díra je v kategorii Věda, ilustrační obrázek

Co znamená pojem Černá díra? Definice termínu, výrazu z Wikipedie

Níže uvedený text pochází z webového projektu Wikipedia.cz. Licence CC-BY-SA.

Černá díra je natolik hmotný objekt, že jeho gravitační pole je v jisté oblasti časoprostoru natolik silné, že žádný objekt včetně světla nemůže tuto oblast opustit. Černá díra byla teoreticky předpovězena v obecné teorii relativity publikované v roce 1915 Albertem Einsteinem. Protože ji není možno pozorovat přímo, nemůžeme stanovit korektně nic jako její datum objevu. Avšak můžeme s určitostí říci, že prvním vážným a dnes již prokázaným kandidátem se stala v roce 1971 hvězda v binárním systému v souhvězdí Labutě kryjící se s rentgenovým zdrojem Cygnus X-1. Bylo zjištěno, že jde o těleso, které má příliš velkou hmotu na to být neutronovou hvězdou. Další efekty spojené s pozorováním, především rentgenové záření, byly v perfektní shodě s teoretickou predikcí černé díry. Dnes považujeme za obecně prokázané, že černé díry se nacházejí v centrech galaxií, aktivních galaktických jádrech, kvasarech i v centrech některých kulových hvězdokup.

Jiné doporučené zdroje informací

Hledat videa s názvem Černá díra na Youtube

Hledat termín Černá díra ve vyhledávači Ecosia a pomoci tak životnímu prostředí

Zkusit najít heslo Černá díra ve vyhledávači Qwant

Zkusit najít výraz Černá díra ve Wikizdrojích

Chraňte své soukromí a hledejte slovo Černá díra ve vyhledávači DuckDuckGo

Zkusit najít termín Černá díra ve slovníku cizích slov od Seznam.cz

Dál můžete zkusit hledat slovo Černá díra například ve Wikislovníku, v Google překladači, v Microsoft Bing, ve ruském vyhledávači Yandex nebo v nabídce zboží na Heureka.cz.

Doporučujeme tyto odborné pojmy, výrazy a termíny

Na této webové stránce jste se dozvěděli jaký je význam slova Černá díra? resp. co je to Černá díra? Je tu uvedeno krátké vysvětlení odborného pojmu Černá díra, odpověď na dotaz co je to Černá díra?. Víte např. kdo to je Kristen Stewart? Znáte a víte kdo je Grázl? Nezapomeňte, že slova a termíny mohou mít víc významů v různém kontextu, v různých oborech. Doporučujeme vám proto porozhlédnout se v jiných kategoriích (než Věda). Některé pojmy jsou obohaceny o citaci z Wikipedie. U nich uvádíme i konkrétní url projektu kde se dozvíte více. Ty spadají pod licenci CC-BY-SA. Ostatní texty je možné citovat dle zákona s uvedením zdroje.

Děkujeme za návštěvu stručného encyklopedického slovníku, který se zaměřuje především na významy slov, zajímavosti, definice odborných pojmů, slovníková hesla, známé i neznámé pojmy, popisy termínů s názvem Co Je To?.

Víte, co je to viz? Víte, že se nejedná o zkratku?