Co je to Černá díra? Význam slova

Pojem, termín, heslo, vysvětlení výrazu Černá díra

Astronomie označuje pojmem černá díra objekt s velmi silnou gravitací. Ta způsobuje zakřivení časoprostoru v okolí černé díry. Ta pohlcuje všechno kolem sebe včetně světla. Existenci černých děr teoreticky předpověděl Albert Einstein ve své obecné teorii relativity.

Co je to Černá díra? Význam slova, termín, Definice výrazu, termínu Černá díra. Co znamená odborný pojem Černá díra z kategorie Věda?

Texty mohou obsahovat chyby nebo překlepy, za které se předem omlouváme. Text vytvořen redaktory Superia.cz

Tento text samozřejmě můžete sdílet s vašimi kamarády, známými a přáteli na Pinterestu, Redditu, Twitteru anebo na Facebooku.

Výraz Černá díra je v sekci Věda

Klíčová slova: odborné názvosloví, formulace, terminologie, co znamená, Věda, pojem, definice, slovo, terminus technicus, heslo, odborný výraz, význam slova, co to je, Věda, popis, slovník, názvosloví, vysvětlení

Pojem Černá díra je v kategorii Věda, ilustrační obrázek

Co znamená pojem Černá díra? Definice výrazu, slova, termínu z Wikipedie

Uvedené vysvětlení pojmu je převzato z webu Wikipedia.cz. Licence CC-BY-SA.

Černá díra je natolik hmotný objekt, že jeho gravitační pole je v jisté oblasti časoprostoru natolik silné, že žádný objekt včetně světla nemůže tuto oblast opustit. Černá díra byla teoreticky předpovězena v obecné teorii relativity publikované v roce 1915 Albertem Einsteinem. Protože ji není možno pozorovat přímo, nemůžeme stanovit korektně nic jako její datum objevu. Avšak můžeme s určitostí říci, že prvním vážným a dnes již prokázaným kandidátem se stala v roce 1971 hvězda v binárním systému v souhvězdí Labutě kryjící se s rentgenovým zdrojem Cygnus X-1. Bylo zjištěno, že jde o těleso, které má příliš velkou hmotu na to být neutronovou hvězdou. Další efekty spojené s pozorováním, především rentgenové záření, byly v perfektní shodě s teoretickou predikcí černé díry. Dnes považujeme za obecně prokázané, že černé díry se nacházejí v centrech galaxií, aktivních galaktických jádrech, kvasarech i v centrech některých kulových hvězdokup.

Pro další informace o termínu Černá díra zkuste tyto odkazy

Zkusit hledat obrázky a videa s názvem Černá díra ve Wikimedia Commons

Vyhledat pojem Černá díra ve vyhledávači Ecosia a pomoci tak životnímu prostředí

Zkusit najít slovo Černá díra ve vyhledávači Yandex

Najít termín Černá díra ve fulltextu Seznam.cz

Zkusit najít heslo Černá díra ve Wikizdrojích

Hledat termín Černá díra ve vyhledávači Qwant

Dál můžete zkusit hledat slovo Černá díra například v Seznam.cz slovníku cizích slov, ve slovníku moderních slangových výrazů - Čeština 2.0, ve vyhledávači chránícího soukromí - DuckDuckGo, v Microsoft Bing nebo v Lingea slovnících.

Náhodných výběr odborných pojmů, termínů a slov

Na stránce jste se mohli dozvědět: co znamená slovo Černá díra? resp. jaká je definice slova Černá díra? Je tu uvedeno krátké vysvětlení odborného pojmu Černá díra, odpověď na dotaz co je to Černá díra?. Víte např. kdo to je Přítel? Znáte a víte kdo je Grázl? Nezapomeňte, že jednotlivé výrazy mohou mít víc významů podle různých oborů. Zkuste proto též hledat synonymum ke slovu Černá díra v jiné sekci než Věda. Některé texty obsahují odkaz a krátkou citaci z české Wikipedie. Tyto lze přebírat, upravovat a dále šířit při splnění licenčního ujednání CC-BY-SA. Ostatní texty je možné citovat dle zákona s uvedením zdroje.

Děkujeme za návštěvu online internetového slovníku zaměřeného především na významy slov, popisy termínů, definice odborných pojmů, zajímavosti, slovníková hesla, přesné vysvětlení slov s názvem Co Je To?.

Víte, co je to viz? Víte, že se nejedná o zkratku?