Co je to Černá díra? Význam slova

Co znamená termín, vysvětlení pojmu Černá díra?

Astronomie označuje pojmem černá díra objekt s velmi silnou gravitací. Ta způsobuje zakřivení časoprostoru v okolí černé díry. Ta pohlcuje všechno kolem sebe včetně světla. Existenci černých děr teoreticky předpověděl Albert Einstein ve své obecné teorii relativity.

Co je to Černá díra? Význam slova, termín, Výraz, termín, definice slova Černá díra. Co znamená odborný pojem Černá díra z kategorie Věda?

Možnost chyb vyhrazena. Výše uvedený text byl napsán redaktorkami Superia.cz

Sdílejte uvedený text s vašimi kamarády na sociálních sítích Twitter, Facebook, Pinterest a Reddit.

Sdílet na Pinterestu    Sdílet na Redditu         Sdílet na Twitteru      Sdílet na Facebooku

Termín Černá díra je v kategorii věda

Klíčová slova: wiki, terminologie, informace, co to je, věda, odborné názvosloví, terminus technicus, definice, vysvětlení, přesný význam, slovník, co je to Černá díra?, synonymum, význam slova, význam pojmu, definice pojmu, odborný výraz, heslo

Pojem Černá díra je v kategorii věda, ilustrační obrázek

Co znamená pojem Černá díra? Odborný výraz, termín, definice slova z Wikipedie

Níže uvedený text pochází z webového projektu Wikipedia.cz. Licence CC-BY-SA.

Černá díra je natolik hmotný objekt, že jeho gravitační pole je v jisté oblasti časoprostoru natolik silné, že žádný objekt včetně světla nemůže tuto oblast opustit. Černá díra byla teoreticky předpovězena v obecné teorii relativity publikované v roce 1915 Albertem Einsteinem. Protože ji není možno pozorovat přímo, nemůžeme stanovit korektně nic jako její datum objevu. Avšak můžeme s určitostí říci, že prvním vážným a dnes již prokázaným kandidátem se stala v roce 1971 hvězda v binárním systému v souhvězdí Labutě kryjící se s rentgenovým zdrojem Cygnus X-1. Bylo zjištěno, že jde o těleso, které má příliš velkou hmotu na to být neutronovou hvězdou. Další efekty spojené s pozorováním, především rentgenové záření, byly v perfektní shodě s teoretickou predikcí černé díry. Dnes považujeme za obecně prokázané, že černé díry se nacházejí v centrech galaxií, aktivních galaktických jádrech, kvasarech i v centrech některých kulových hvězdokup.

Zkuste zjistit více informací o slovu Černá díra v následujících zdrojích

Zkusit najít pojem Černá díra ve slovníku cizích slov od Seznam.cz

Najít výraz Černá díra ve vyhledávači Yandex

Vyhledat slovo Černá díra ve vyhledávači Ecosia a pomoci tak životnímu prostředí

Hledat termín Černá díra ve Wikislovníku

Najít pojem Černá díra ve Wikizdrojích

Chraňte své soukromí a hledejte slovo Černá díra ve vyhledávači DuckDuckGo

Dál můžete zkusit hledat slovo Černá díra například ve fulltextu Google.cz, v Lingea slovnících, v evropském vyhledávači Qwant, ve videích na Youtube nebo ve slovníku moderních slangových výrazů - Čeština 2.0.

Náhodné pojmy, výrazy, slova a odborné termíny

Tyto stránky vám umožnili zjistit co znamená Černá díra? resp. co znamená Černá díra? Je tu uvedeno krátké vysvětlení odborného pojmu Černá díra, odpověď na dotaz co je to Černá díra?. Víte např. kdo to je Tyčkař? Znáte a víte kdo je Sedlák? Neměli byste zapomenout na to, že ke každému výrazu, může existovat víc definic podle toho o jaký obor se jedná. Proto se porozhlédněte i v jiných sekcích (než věda). U části textů najdete citaci z české Wikipedie. Spolu s textem je vždy uvedena i url adresa na konkrétní stránku projektu. Takový typ textu je distribuován pod licencí CC-BY-SA. Ostatní texty je možné citovat dle zákona s uvedením zdroje.

Vážení čtenáři, děkujeme vám za návštěvu projektu shromažďujícího známé i neznámé pojmy, popisy termínů, slovníková hesla, zajímavosti, přesné vysvětlení slov, významy slov s názvem Co Je To?.

Víte, co je to viz? Víte, že se nejedná o zkratku?