Co je to Černá díra? Význam slova

Co znamená termín Černá díra? Vysvětlení pojmu, definice hesla

Astronomie označuje pojmem černá díra objekt s velmi silnou gravitací. Ta způsobuje zakřivení časoprostoru v okolí černé díry. Ta pohlcuje všechno kolem sebe včetně světla. Existenci černých děr teoreticky předpověděl Albert Einstein ve své obecné teorii relativity.

Co je to Černá díra? Význam slova, termín, Výraz, termín, definice slova Černá díra. Co znamená odborný pojem Černá díra z kategorie Věda?

Neručíme za eventuální chyby v textech. Uvedený text byl přidán redaktory Superia.cz

Uvedený text můžete pochopitelně sdílet s vašimi kamarády na Twitteru, Redditu nebo Facebooku.

Sdílet na Facebooku   Sdílet na Redditu         Sdílet na Twitteru      Sdílet na Pinterestu

Termín Černá díra se nachází v kategorii věda

Klíčová slova: co to je, význam pojmu, pojem, věda, heslo, terminus technicus, lexikon, wiki, slovník, odborné názvosloví, Černá díra, slovo, informace, názvosloví, co znamená, význam slova, přesný výraz, co je to Černá díra?

Pojem Černá díra je v kategorii věda, ilustrační obrázek

Co označuje termín Černá díra? Definice slova, termínu z projektu Wikipedia

Níže uvedený text byl převzat z online encyklopedie Wikipedia.cz. Licence CC-BY-SA.

Černá díra je natolik hmotný objekt, že jeho gravitační pole je v jisté oblasti časoprostoru natolik silné, že žádný objekt včetně světla nemůže tuto oblast opustit. Černá díra byla teoreticky předpovězena v obecné teorii relativity publikované v roce 1915 Albertem Einsteinem. Protože ji není možno pozorovat přímo, nemůžeme stanovit korektně nic jako její datum objevu. Avšak můžeme s určitostí říci, že prvním vážným a dnes již prokázaným kandidátem se stala v roce 1971 hvězda v binárním systému v souhvězdí Labutě kryjící se s rentgenovým zdrojem Cygnus X-1. Bylo zjištěno, že jde o těleso, které má příliš velkou hmotu na to být neutronovou hvězdou. Další efekty spojené s pozorováním, především rentgenové záření, byly v perfektní shodě s teoretickou predikcí černé díry. Dnes považujeme za obecně prokázané, že černé díry se nacházejí v centrech galaxií, aktivních galaktických jádrech, kvasarech i v centrech některých kulových hvězdokup.

Další informace o pojmu Černá díra hledejte v níže uvedených zdrojích

Zkusit najít výraz Černá díra ve fulltextovém vyhledávači Bing.com

Zkusit najít heslo Černá díra ve Wikizdrojích

Najít termín Černá díra ve vyhledávači Yandex

Zkusit najít termín Černá díra ve vyhledávači Qwant

Hledat videa s názvem Černá díra na Youtube

Vyhledat pojem Černá díra ve slovníku cizích slov od Seznam.cz

Dál můžete zkusit hledat slovo Černá díra například ve vyhledávači Seznam.cz, ve slovníku moderních slangových výrazů - Čeština 2.0, ve ekologickém vyhledávači Ecosia, ve vyhledávači chránícího soukromí - DuckDuckGo nebo v nabídce zboží na Heureka.cz.

Vybrané termíny, slova, pojmy

Právě jste zjistili co znamená Černá díra? resp. jaká je definice termínu Černá díra? Je tu uvedeno krátké vysvětlení odborného pojmu Černá díra, odpověď na dotaz co je to Černá díra?. Víte např. kdo to je Kriminalista? Znáte a víte kdo je Jan Nepomucký? Jednotlivá slova mohou mít vícero významů v různých oborech lidské činnosti. Zkuste proto vyhledávání nebo se podívejte do jiných kategorií než je věda. Některé pojmy obsahují doplňující definici z Wikipedie včetně url na konkrétní stránku. Takovéto texty spadají pod licencí CC-BY-SA. Ostatní texty je možné citovat dle zákona s uvedením zdroje.

Milí čtenáři, nezbývá než vám poděkovat za návštěvu stručného webového slovníku, který se zaměřuje na přesné vysvětlení slov, významy slov, definice odborných pojmů, zajímavosti, slovníková hesla, popisy termínů s názvem Co Je To?.

Víte, co je to viz? Víte, že se nejedná o zkratku?