Co je to Černá díra? Význam slova

Význam pojmu, termínu, vysvětlení výrazu Černá díra

Astronomie označuje pojmem černá díra objekt s velmi silnou gravitací. Ta způsobuje zakřivení časoprostoru v okolí černé díry. Ta pohlcuje všechno kolem sebe včetně světla. Existenci černých děr teoreticky předpověděl Albert Einstein ve své obecné teorii relativity.

Co je to Černá díra? Význam slova, termín, Definice výrazu, termínu Černá díra. Co znamená odborný pojem Černá díra z kategorie Věda?

Uvedené informace jsou bez záruky. Text vytvořen pro server Superia.cz

Tento krátký text můžete velmi snadno sdílet s partnery, kolegy a kamarády na Pinterestu nebo na Facebooku či Twitteru.

Pojem Černá díra patří do kategorie Věda

Klíčová slova: heslo, wiki, co je to Černá díra?, odborný výraz, definice, terminus technicus, význam, co znamená, popis, význam pojmu, informace, termín, význam slova, odborné názvosloví, slovník, přesný význam, synonymum, definice pojmu

Pojem Černá díra je v kategorii Věda, ilustrační obrázek

Co znamená pojem Černá díra? Definice termínu, výrazu z Wikipedie

Následující text definice byl převzat ze stránek Wikipedia.cz. Licence CC-BY-SA.

Černá díra je natolik hmotný objekt, že jeho gravitační pole je v jisté oblasti časoprostoru natolik silné, že žádný objekt včetně světla nemůže tuto oblast opustit. Černá díra byla teoreticky předpovězena v obecné teorii relativity publikované v roce 1915 Albertem Einsteinem. Protože ji není možno pozorovat přímo, nemůžeme stanovit korektně nic jako její datum objevu. Avšak můžeme s určitostí říci, že prvním vážným a dnes již prokázaným kandidátem se stala v roce 1971 hvězda v binárním systému v souhvězdí Labutě kryjící se s rentgenovým zdrojem Cygnus X-1. Bylo zjištěno, že jde o těleso, které má příliš velkou hmotu na to být neutronovou hvězdou. Další efekty spojené s pozorováním, především rentgenové záření, byly v perfektní shodě s teoretickou predikcí černé díry. Dnes považujeme za obecně prokázané, že černé díry se nacházejí v centrech galaxií, aktivních galaktických jádrech, kvasarech i v centrech některých kulových hvězdokup.

Další informační zdroje o slovu Černá díra

Hledat výraz Černá díra ve Wikislovníku

Najít termín Černá díra ve vyhledávači Qwant

Hledat slovo Černá díra ve vyhledávači Ecosia a pomoci tak životnímu prostředí

Hledat termín Černá díra ve fulltextovém vyhledávači Bing.com

Najít slovo Černá díra ve fulltextu Seznam.cz

Najít heslo Černá díra ve Wikizdrojích

Dál můžete zkusit hledat slovo Černá díra například ve vyhledávači chránícího soukromí - DuckDuckGo, ve slovníku moderních slangových výrazů - Čeština 2.0, v obrázcích, videích a zvucích z projektu Wikimedia Commons, v Seznam.cz slovníku cizích slov nebo v nabídce zboží na Heureka.cz.

Zkuste také následující odborné pojmy, termíny a hesla

Na této webové stránce jste se dozvěděli co je to Černá díra? resp. co vlastně znamená slovo Černá díra? Je tu uvedeno krátké vysvětlení odborného pojmu Černá díra, odpověď na dotaz co je to Černá díra?. Víte např. kdo to je Hovado? Znáte a víte kdo je Modelka? Jednotlivá slova můžou mít několik významů v různém kontextu, v různých oborech. Doporučujeme vám proto porozhlédnout se v jiných kategoriích (než Věda). Některé texty jsou rozšířeny o citaci z české Wikipedie. Je zde uveden i odkaz na konkrétní stránku ze zmíněné encyklopedie. Ty spadají pod licenci CC-BY-SA. Ostatní texty je možné citovat dle zákona s uvedením zdroje.

Děkujeme za návštěvu stručného encyklopedického slovníku, který se zaměřuje především na slovníková hesla, významy slov, definice odborných pojmů, přesné vysvětlení slov, popisy termínů, zajímavosti s názvem Co Je To?.

Víte, co je to viz? Víte, že se nejedná o zkratku?