Co je to Černá díra? Význam slova

Význam termínu, výrazu, vysvětlení pojmu Černá díra

Astronomie označuje pojmem černá díra objekt s velmi silnou gravitací. Ta způsobuje zakřivení časoprostoru v okolí černé díry. Ta pohlcuje všechno kolem sebe včetně světla. Existenci černých děr teoreticky předpověděl Albert Einstein ve své obecné teorii relativity.

Co je to Černá díra? Význam slova, termín, Definice výrazu, termínu Černá díra. Co znamená odborný pojem Černá díra z kategorie Věda?

Chyby vyhrazeny. Neručíme za faktickou přednost a aktuálnost informací. Text byl sepsán pro server Superia.cz

Sdílejte uvedený text s přáteli na Pinterestu, Facebooku, Twitteru, Redditu nebo na zde neuvedených společených sítích.

Výraz Černá díra je v kategorii Věda

Klíčová slova: pojem, význam pojmu, informace, heslo, vysvětlení, formulace, terminus technicus, Věda, co je to Černá díra?, slovo, definice pojmu, co to je, přesný výraz, synonymum, slovník, Černá díra, definice, termín

Pojem Černá díra je v kategorii Věda, ilustrační obrázek

V encyklopedii Wikipedia se o termínu Černá díra dozvíte následující

Uvedená defice je převzata z internetové online encyklopedie Wikipedia. Odkaz na článek je zde. Licence CC-BY-SA.

Černá díra je natolik hmotný objekt, že jeho gravitační pole je v jisté oblasti časoprostoru natolik silné, že žádný objekt včetně světla nemůže tuto oblast opustit. Černá díra byla teoreticky předpovězena v obecné teorii relativity publikované v roce 1915 Albertem Einsteinem. Protože ji není možno pozorovat přímo, nemůžeme stanovit korektně nic jako její datum objevu. Avšak můžeme s určitostí říci, že prvním vážným a dnes již prokázaným kandidátem se stala v roce 1971 hvězda v binárním systému v souhvězdí Labutě kryjící se s rentgenovým zdrojem Cygnus X-1. Bylo zjištěno, že jde o těleso, které má příliš velkou hmotu na to být neutronovou hvězdou. Další efekty spojené s pozorováním, především rentgenové záření, byly v perfektní shodě s teoretickou predikcí černé díry. Dnes považujeme za obecně prokázané, že černé díry se nacházejí v centrech galaxií, aktivních galaktických jádrech, kvasarech i v centrech některých kulových hvězdokup.

Hledejte pojem Černá díra v následujících vyhledávačích

Hledat výraz Černá díra ve fulltextu Seznam.cz

Vyhledat pojem Černá díra ve vyhledávači Ecosia a pomoci tak životnímu prostředí

Chraňte své soukromí a hledejte slovo Černá díra ve vyhledávači DuckDuckGo

Zkusit hledat obrázky a videa s názvem Černá díra ve Wikimedia Commons

Vyhledat termín Černá díra na Google.cz

Hledat pojem Černá díra ve vyhledávači Qwant

Dál můžete zkusit hledat slovo Černá díra například ve ruském vyhledávači Yandex, v nabídce zboží na Heureka.cz, ve Wikizdrojích, v Microsoft Bing nebo v ABC slovníku cizích slov a synonym.

Často hledaná slova, termíny a odborné pojmy

Text na tomto webu vám dal odpověď na otázku jaká je definice termínu Černá díra? resp. jaký je přesný význam slova Černá díra? Je tu uvedeno krátké vysvětlení odborného pojmu Černá díra, odpověď na dotaz co je to Černá díra?. Víte např. kdo to je Ošetřovatel? Znáte a víte kdo je Jan Nepomucký? Jednotlivá slova, termíny, hesla můžou mít víc definic v různých oborech lidské činnosti. Doporučujeme vám hledat v jiných sekcích (než Věda). U části pojmů naleznete citaci z projektu Wikipedia včetně internetové adresy kde naleznete kompletní popis. Tyto lze kopírovat, upravovat a dále sdílet při dodržení licence CC-BY-SA. Ostatní texty je možné citovat dle zákona s uvedením zdroje.

Milí čtenáři, děkujeme vám za návštěvu internetové encyklopedie, která shromažďuje popisy termínů, zajímavosti, definice odborných pojmů, slovníková hesla, významy slov, přesné vysvětlení slov s názvem Co Je To?.

Víte, co je to viz? Víte, že se nejedná o zkratku?