Co je to Černá díra? Význam slova

Význam termínu, výrazu, vysvětlení pojmu Černá díra

Astronomie označuje pojmem černá díra objekt s velmi silnou gravitací. Ta způsobuje zakřivení časoprostoru v okolí černé díry. Ta pohlcuje všechno kolem sebe včetně světla. Existenci černých děr teoreticky předpověděl Albert Einstein ve své obecné teorii relativity.

Co je to Černá díra? Význam slova, termín, Definice výrazu, termínu Černá díra. Co znamená odborný pojem Černá díra z kategorie Věda?

Přes veškerou snahu je možné, že v text bude obsahovat chyby. Předem se za ně omlouváme. Výše uvedený text byl napsán redaktorkami Superia.cz

Sdílejte tento text s heslem Černá díra s partnery, kolegy a kamarády na internetových společenských sítích typu Pinterest, Reddit, Twitter či Facebooku, který je z nich nejznámější a nejpopulárnější.

Heslo Černá díra patří do kategorie Věda

Klíčová slova: termín, heslo, slovník, Černá díra, vysvětlení, terminologie, popis, odborné názvosloví, co to je, pojem, co znamená, synonymum, informace, význam, přesný význam, slovo, co je to Černá díra?, terminus technicus

Pojem Černá díra je v kategorii Věda, ilustrační obrázek

Co znamená pojem Černá díra? Definice slova, termínu z Wikipedie

Níže uvedený text byl převzat z online encyklopedie Wikipedia.cz. Licence CC-BY-SA.

Černá díra je natolik hmotný objekt, že jeho gravitační pole je v jisté oblasti časoprostoru natolik silné, že žádný objekt včetně světla nemůže tuto oblast opustit. Černá díra byla teoreticky předpovězena v obecné teorii relativity publikované v roce 1915 Albertem Einsteinem. Protože ji není možno pozorovat přímo, nemůžeme stanovit korektně nic jako její datum objevu. Avšak můžeme s určitostí říci, že prvním vážným a dnes již prokázaným kandidátem se stala v roce 1971 hvězda v binárním systému v souhvězdí Labutě kryjící se s rentgenovým zdrojem Cygnus X-1. Bylo zjištěno, že jde o těleso, které má příliš velkou hmotu na to být neutronovou hvězdou. Další efekty spojené s pozorováním, především rentgenové záření, byly v perfektní shodě s teoretickou predikcí černé díry. Dnes považujeme za obecně prokázané, že černé díry se nacházejí v centrech galaxií, aktivních galaktických jádrech, kvasarech i v centrech některých kulových hvězdokup.

Hledejte pojem Černá díra v následujících vyhledávačích

Hledat videa s názvem Černá díra na Youtube

Hledat slovo Černá díra ve vyhledávači Ecosia a pomoci tak životnímu prostředí

Zkusit najít slovo Černá díra ve fulltextu Seznam.cz

Najít pojem Černá díra na Google.cz

Vyhledat heslo Černá díra ve Wikislovníku

Chraňte své soukromí a hledejte slovo Černá díra ve vyhledávači DuckDuckGo

Dál můžete zkusit hledat slovo Černá díra například v Microsoft Bing, v projektu slovnik.cz, v evropském vyhledávači Qwant, v obrázcích, videích a zvucích z projektu Wikimedia Commons nebo ve slovníku moderních slangových výrazů - Čeština 2.0.

Často hledané pojmy, výrazy, odborné termíny a slova

Tyto stránky vám umožnili zjistit jaký je přesný význam slova Černá díra? resp. co se skrývá pod slovem Černá díra? Je tu uvedeno krátké vysvětlení odborného pojmu Černá díra, odpověď na dotaz co je to Černá díra?. Víte např. kdo to je Dan Bárta? Znáte a víte kdo je Grázl? Berte prosím v potaz, že jednotlivá slova mohou mít víc definic v různých oborech lidské činnosti. Proto se porozhlédněte i v jiných sekcích (než Věda). Vybrané texty jsou rozšířené o citaci z české verze internetové encyklopedie Wikipedia.cz. Samozřejmě uvádíme i odkazu na konkrétní podstránku tohoto projektu. S těmi lze dále pracovat při dodržení licence CC-BY-SA. Ostatní texty je možné citovat dle zákona s uvedením zdroje.

Vážení čtenáři, děkujeme vám za návštěvu projektu shromažďujícího významy slov, definice odborných pojmů, přesné vysvětlení slov, popisy termínů, známé i neznámé pojmy, zajímavosti s názvem Co Je To?.

Víte, co je to viz? Víte, že se nejedná o zkratku?