Definice výrazu Asteroid. Co znamená odborný pojem Asteroid z kategorie Věda?

Co to je Asteroid? Význam slova

Co znamená termín, slovo, definice pojmu Asteroid?

Asteroid je pojmenování pro vesmírná tělesa. Jedná se o starší a nepřesný název, v současnosti se používá správné pojmenování planetky. Slovo asteroid pochází z doby, kdy bylo těchto těles známo minimum.
Asteroidy se klasifikují podle typů, jen ve sluneční soustavě existují desetitisíce těchto planetek. Po objevení asteroidu je zkoumána a potvrzena jeho oběžná dráha, asteroidu je přiděleno číslo a může být pojmenován. Asteroidy nesou jména podle postav řecké mytologie, slavných osobností a ženská jména.

Co je to Asteroid? Význam slova, termín, Definice výrazu Asteroid. Co znamená odborný pojem Asteroid z kategorie Věda?

Texty mohou obsahovat chyby nebo překlepy, za které se předem omlouváme. Text vytvořen redaktory Superia.cz

Budeme rádi, pokud budete definici slova Asteroid sdílet s vašimi známými a kamarády na Redditu, Facebooku, Pinterestu nebo na jiných tzv. sociálních sítích.

Výraz Asteroid patří do sekce Věda

Klíčová slova: slovo, terminologie, terminus technicus, definice, Asteroid, lexikon, odborný výraz, přesný výraz, popis, význam slova, wiki, synonymum, definice pojmu, pojem, heslo, význam, slovník, přesný význam

Pojem Asteroid je v kategorii Věda, ilustrační obrázek

Co označuje termín Asteroid? Výraz, definice slova z projektu Wikipedia

Níže umístěný text je převzat z online encyklopedie Wikipedia.cz. Více zde. Licence CC-BY-SA.

Asteroid je starší a nepřesné, ale stále často používané označení těles, která se správně nazývají planetky. Nepřesné pojmenování asteroid má historické kořeny z období, kdy byla známá pouze dvě tělesa. V době, kdy bylo objeveno už několik desítek těles, bylo přijato nové označení tohoto dosud neznámého typu těles – planetka.

Planetka (asteroid) Bennu

Na asteroid (planetku) Bennu má v roce 2023 přistát vesmírná sonda, která odebere vzorky z jejího povrchu. Autor: NASA/Goddard/University of Arizona, zdroj: Wikimedia commons, licence: Public domain

Odkazy na jiné weby a vyhledávače

Najít pojem Asteroid ve fulltextu Seznam.cz

Chraňte své soukromí a hledejte slovo Asteroid ve vyhledávači DuckDuckGo

Zkusit hledat obrázky a videa s názvem Asteroid ve Wikimedia Commons

Hledat výraz Asteroid ve fulltextovém vyhledávači Bing.com

Hledat videa s názvem Asteroid na Youtube

Zkusit najít pojem Asteroid ve Wikislovníku

Dál můžete zkusit hledat slovo Asteroid například ve ekologickém vyhledávači Ecosia, v ABC slovníku cizích slov a synonym, ve fulltextu Google.cz, v Seznam.cz slovníku cizích slov nebo v projektu slovnik.cz.

Další vybraná hesla, odborné termíny a pojmy

Na stránce jste se mohli dozvědět: co znamená slovo Asteroid? resp. co je to Asteroid? Je tu uvedeno krátké vysvětlení odborného pojmu Asteroid, odpověď na dotaz co je to Asteroid?. Víte např. kdo to je Oldřich Mánert? Znáte a víte kdo je Nácek? Berte v úvahu, že termíny mohou mít víc definic podle toho o jaký obor se jedná. Zkuste proto též hledat synonymum ke slovu Asteroid v jiné sekci než Věda. U některých textů citujeme českou Wikipedii. Spolu s krátkou citací (textem) vždy uvádíme u url adresu projektu. Tyto lze přebírat, upravovat a dále šířit při splnění licenčního ujednání CC-BY-SA. Ostatní texty je možné citovat dle zákona s uvedením zdroje.

Děkujeme za návštěvu online internetového slovníku zaměřeného především na známé i neznámé pojmy, slovníková hesla, přesné vysvětlení slov, definice odborných pojmů, významy slov, zajímavosti s názvem Co Je To?.

Víte, co je to viz? Víte, že se nejedná o zkratku?