Definice výrazu Asteroid. Co znamená odborný pojem Asteroid z kategorie Věda?

Co to je Asteroid? Význam slova

Co znamená termín, vysvětlení pojmu Asteroid?

Asteroid je pojmenování pro vesmírná tělesa. Jedná se o starší a nepřesný název, v současnosti se používá správné pojmenování planetky. Slovo asteroid pochází z doby, kdy bylo těchto těles známo minimum.
Asteroidy se klasifikují podle typů, jen ve sluneční soustavě existují desetitisíce těchto planetek. Po objevení asteroidu je zkoumána a potvrzena jeho oběžná dráha, asteroidu je přiděleno číslo a může být pojmenován. Asteroidy nesou jména podle postav řecké mytologie, slavných osobností a ženská jména.

Co je to Asteroid? Význam slova, termín, Definice výrazu Asteroid. Co znamená odborný pojem Asteroid z kategorie Věda?

Vyhrazujeme si možnost chyb v textech. Výše uvedený text byl napsán redaktorkami Superia.cz

Sdílejte uvedený text se známými na Pinterestu, Facebooku nebo Twitteru.

Pojem Asteroid je v kategorii Věda

Klíčová slova: význam, odborný výraz, definice pojmu, přesný význam, význam pojmu, wiki, terminologie, terminus technicus, názvosloví, synonymum, informace, odborné názvosloví, pojem, Věda, přesný výraz, termín, co je to Asteroid?, Věda

Pojem Asteroid je v kategorii Věda, ilustrační obrázek

Ve Wikipedii se o termínu Asteroid píše následující

Následující text definice pojmu byl převzat z projektu Wikipedia.cz. Licence CC-BY-SA.

Asteroid je starší a nepřesné, ale stále často používané označení těles, která se správně nazývají planetky. Nepřesné pojmenování asteroid má historické kořeny z období, kdy byla známá pouze dvě tělesa. V době, kdy bylo objeveno už několik desítek těles, bylo přijato nové označení tohoto dosud neznámého typu těles – planetka.

Planetka (asteroid) Bennu

Na asteroid (planetku) Bennu má v roce 2023 přistát vesmírná sonda, která odebere vzorky z jejího povrchu. Autor: NASA/Goddard/University of Arizona, zdroj: Wikimedia commons, licence: Public domain

Hledejte v dalších online informačních zdrojích

Zkusit najít termín Asteroid ve slovníku cizích slov od Seznam.cz

Vyhledat výraz Asteroid ve fulltextovém vyhledávači Bing.com

Chraňte své soukromí a hledejte slovo Asteroid ve vyhledávači DuckDuckGo

Vyhledat heslo Asteroid ve fulltextu Seznam.cz

Vyhledat slovo Asteroid ve vyhledávači Qwant

Hledat slovo Asteroid ve vyhledávači Ecosia a pomoci tak životnímu prostředí

Dál můžete zkusit hledat slovo Asteroid například ve videích na Youtube, v ABC slovníku cizích slov a synonym, ve fulltextu Google.cz, v obrázcích, videích a zvucích z projektu Wikimedia Commons nebo v projektu slovnik.cz.

Často hledané výrazy, termíny a odborné pojmy

Text na tomto webu vám dal odpověď na otázku jaký je význam slova Asteroid? resp. co se přesně ukrývá za slovem Asteroid? Je tu uvedeno krátké vysvětlení odborného pojmu Asteroid, odpověď na dotaz co je to Asteroid?. Víte např. kdo to je Úchylák? Znáte a víte kdo je Šarlatán? Jednotlivá slova mohou mít vícero významů podle toho o jaký obor se jedná. Proto případně zapátrejte i v jiných kategoriích (než Věda). U části pojmů naleznete citaci z projektu Wikipedia včetně internetové adresy kde naleznete kompletní popis. Ty lze využívat v souladu s licencí CC-BY-SA. Ostatní texty je možné citovat dle zákona s uvedením zdroje.

Milí čtenáři, děkujeme vám za návštívení online slovníku zaměřeného na přesné vysvětlení slov, známé i neznámé pojmy, významy slov, definice odborných pojmů, popisy termínů, zajímavosti s názvem Co Je To?.

Víte, co je to viz? Víte, že se nejedná o zkratku?