Definice výrazu Asteroid. Co znamená odborný pojem Asteroid z kategorie Věda?

Co to je Asteroid? Význam slova

Co znamená heslo, definice termínu, pojmu Asteroid?

Asteroid je pojmenování pro vesmírná tělesa. Jedná se o starší a nepřesný název, v současnosti se používá správné pojmenování planetky. Slovo asteroid pochází z doby, kdy bylo těchto těles známo minimum.
Asteroidy se klasifikují podle typů, jen ve sluneční soustavě existují desetitisíce těchto planetek. Po objevení asteroidu je zkoumána a potvrzena jeho oběžná dráha, asteroidu je přiděleno číslo a může být pojmenován. Asteroidy nesou jména podle postav řecké mytologie, slavných osobností a ženská jména.

Co je to Asteroid? Význam slova, termín, Definice výrazu Asteroid. Co znamená odborný pojem Asteroid z kategorie Věda?

Informace uvedené na těchto stránkách jsou bez záruky. Text vytvořen pro server Superia.cz

Doporučujeme sdílet tento text s přáteli na sociálních sítích Twitter, Facebook, Pinterest a Reddit.

Heslo Asteroid patří do sekce Věda

Klíčová slova: Asteroid, Věda, slovo, termín, význam, pojem, terminus technicus, co to je, odborné názvosloví, přesný výraz, definice pojmu, odborný výraz, heslo, přesný význam, co je to Asteroid?, definice, popis, lexikon

Pojem Asteroid je v kategorii Věda, ilustrační obrázek

Co označuje termín Asteroid? Odborný výraz, termín, definice slova z projektu Wikipedia

Následující definice termínu byla převzata z internetového projektu Wikipedia.cz. Licence CC-BY-SA.

Asteroid je starší a nepřesné, ale stále často používané označení těles, která se správně nazývají planetky. Nepřesné pojmenování asteroid má historické kořeny z období, kdy byla známá pouze dvě tělesa. V době, kdy bylo objeveno už několik desítek těles, bylo přijato nové označení tohoto dosud neznámého typu těles – planetka.

Planetka (asteroid) Bennu

Na asteroid (planetku) Bennu má v roce 2023 přistát vesmírná sonda, která odebere vzorky z jejího povrchu. Autor: NASA/Goddard/University of Arizona, zdroj: Wikimedia commons, licence: Public domain

Linky na jiné informační zdroje

Najít výraz Asteroid ve slovníku cizích slov od Seznam.cz

Hledat heslo Asteroid ve vyhledávači Ecosia a pomoci tak životnímu prostředí

Vyhledat termín Asteroid ve vyhledávači Qwant

Hledat slovo Asteroid ve fulltextu Seznam.cz

Zkusit najít výraz Asteroid ve Wikizdrojích

Vyhledat slovo Asteroid na Google.cz

Dál můžete zkusit hledat slovo Asteroid například v Microsoft Bing, v projektu slovnik.cz, ve videích na Youtube, v obrázcích, videích a zvucích z projektu Wikimedia Commons nebo v nabídce zboží na Heureka.cz.

Výběr odborných pojmů, slov, termínů a výrazů

Právě jste se dozvěděli odpověď na otázku co to je Asteroid? resp. co označuje slovo Asteroid? Je tu uvedeno krátké vysvětlení odborného pojmu Asteroid, odpověď na dotaz co je to Asteroid?. Víte např. kdo to je Tlustoprd? Znáte a víte kdo je Šarlatán? Berte v úvahu, že termíny mohou mít víc definic podle různých oborů. Nezbývá, než vám doporučit hledání v jiných kategoriích než je Věda. U některých textů najdete krátkou citaci z projektu Wikipedia včetně odkazu na kompletní text. Tyto texty lze potom kopírovat, editovat a dále šířit při splnění podmínek vyplývajících z licence CC-BY-SA. Ostatní texty je možné citovat dle zákona s uvedením zdroje.

Milí čtenáři, vážení návštěvníci, děkujeme za návštěvu webových stránek shromažďujících známé i neznámé pojmy, definice odborných pojmů, slovníková hesla, významy slov, přesné vysvětlení slov, zajímavosti s názvem Co Je To?.

Víte, co je to viz? Víte, že se nejedná o zkratku?