Co je to Asteroid? Význam slova

Co znamená heslo, definice termínu, pojmu Asteroid?

Asteroid je pojmenování pro vesmírná tělesa. Jedná se o starší a nepřesný název, v současnosti se používá správné pojmenování planetky. Slovo asteroid pochází z doby, kdy bylo těchto těles známo minimum.
Asteroidy se klasifikují podle typů, jen ve sluneční soustavě existují desetitisíce těchto planetek. Po objevení asteroidu je zkoumána a potvrzena jeho oběžná dráha, asteroidu je přiděleno číslo a může být pojmenován. Asteroidy nesou jména podle postav řecké mytologie, slavných osobností a ženská jména.

Co je to Asteroid? Význam slova, termín, Výraz, termín, definice slova Asteroid. Co znamená odborný pojem Asteroid z kategorie Věda?

Veškeré texty jsou bez záruky. Text napsán pro Superia.cz

Tento krátký text můžete velmi snadno sdílet s vašimi známými a kamarády na sociálních sítích Twitter, Redditu nebo Facebook.

Sdílet na Pinterestu    Sdílet na Facebooku   Sdílet na Redditu         Sdílet na Twitteru

Heslo Asteroid patří do kategorie věda

Klíčová slova: definice pojmu, slovník, terminologie, odborné názvosloví, pojem, co to je, wiki, přesný výraz, terminus technicus, význam, co znamená, názvosloví, synonymum, význam pojmu, popis, informace, slovo, definice

Pojem Asteroid je v kategorii věda, ilustrační obrázek

Co označuje termín Asteroid? Odborný výraz, termín, definice slova z projektu Wikipedia

Uvedená defice je převzata z internetové online encyklopedie Wikipedia. Odkaz na článek je zde. Licence CC-BY-SA.

Asteroid je starší a nepřesné, ale stále často používané označení těles, která se správně nazývají planetky. Nepřesné pojmenování asteroid má historické kořeny z období, kdy byla známá pouze dvě tělesa. V době, kdy bylo objeveno už několik desítek těles, bylo přijato nové označení tohoto dosud neznámého typu těles – planetka.

Planetka (asteroid) Bennu

Na asteroid (planetku) Bennu má v roce 2023 přistát vesmírná sonda, která odebere vzorky z jejího povrchu. Autor: NASA/Goddard/University of Arizona, zdroj: Wikimedia commons, licence: Public domain

Jiné informační zdroje o pojmu Asteroid

Hledat heslo Asteroid ve slovníku cizích slov od Seznam.cz

Chraňte své soukromí a hledejte slovo Asteroid ve vyhledávači DuckDuckGo

Zkusit najít termín Asteroid ve fulltextu Seznam.cz

Vyhledat výraz Asteroid ve vyhledávači Yandex

Hledat slovo Asteroid ve fulltextovém vyhledávači Bing.com

Najít termín Asteroid ve vyhledávači Qwant

Dál můžete zkusit hledat slovo Asteroid například ve Wikislovníku, v Lingea slovnících, v obrázcích, videích a zvucích z projektu Wikimedia Commons, ve Wikizdrojích nebo v ABC slovníku cizích slov a synonym.

Náhodných výběr odborných pojmů, termínů a slov

Teď už znáte odpověď na otázku co to je Asteroid? resp. jaký je přesný význam slova Asteroid? Je tu uvedeno krátké vysvětlení odborného pojmu Asteroid, odpověď na dotaz co je to Asteroid?. Víte např. kdo to je David Klimeš? Znáte a víte kdo je Hastrman? Nezapomeňte prosím, že každé heslo může mít víc definic vzhledem k tomu, že se používají v rozdílných oborech lidské činnosti. Nezbývá, než vám doporučit hledání v jiných kategoriích než je věda. Vybrané texty jsou rozšířené o citaci z české verze internetové encyklopedie Wikipedia.cz. Samozřejmě uvádíme i odkaz na konkrétní podstránku tohoto projektu. Tyto texty lze potom kopírovat, editovat a dále šířit při splnění podmínek vyplývajících z licence CC-BY-SA. Ostatní texty je možné citovat dle zákona s uvedením zdroje.

Vážení čtenáři, děkujeme za návštěvu online projektu (slovníku) shromažďujícího přesné vysvětlení slov, slovníková hesla, zajímavosti, známé i neznámé pojmy, definice odborných pojmů, popisy termínů s názvem Co Je To?.

Víte, co je to viz? Víte, že se nejedná o zkratku?