Co je Asteroid?

Co znamená pojem, slovo, definice termínu Asteroid?

Asteroid je pojmenování pro vesmírná tělesa. Jedná se o starší a nepřesný název, v současnosti se používá správné pojmenování planetky. Slovo asteroid pochází z doby, kdy bylo těchto těles známo minimum.
Asteroidy se klasifikují podle typů, jen ve sluneční soustavě existují desetitisíce těchto planetek. Po objevení asteroidu je zkoumána a potvrzena jeho oběžná dráha, asteroidu je přiděleno číslo a může být pojmenován. Asteroidy nesou jména podle postav řecké mytologie, slavných osobností a ženská jména.

Co je to Asteroid? Význam slova, termín, Odborný výraz, definice slova Asteroid. Co znamená slovo Asteroid z kategorie Věda?

Informace jsou bez jakékoliv záruky, neručíme za faktickou správnost, aktuálnost a jazykovou přesnost uvedených informací. Text byl sepsán pro server Superia.cz

Sdílejte tento text s heslem Asteroid s jinými lidmi na Twitteru, Pinterestu nebo Facebooku.

Sdílet na Redditu        Sdílet na Facebooku   Sdílet na Pinterestu     Sdílet na Twitteru

Pojem Asteroid patří do kategorie věda

Klíčová slova: definice, wiki, odborné názvosloví, terminus technicus, slovo, co znamená, přesný výraz, formulace, přesný význam, synonymum, popis, Asteroid, věda, termín, vysvětlení, heslo, informace, pojem

Pojem Asteroid je v kategorii věda, ilustrační obrázek

Co znamená pojem Asteroid? Definice termínu, výrazu z Wikipedie

Uvedené vysvětlení pojmu je převzato z webu Wikipedia.cz. Licence CC-BY-SA.

Asteroid je starší a nepřesné, ale stále často používané označení těles, která se správně nazývají planetky. Nepřesné pojmenování asteroid má historické kořeny z období, kdy byla známá pouze dvě tělesa. V době, kdy bylo objeveno už několik desítek těles, bylo přijato nové označení tohoto dosud neznámého typu těles – planetka.

Planetka (asteroid) Bennu

Na asteroid (planetku) Bennu má v roce 2023 přistát vesmírná sonda, která odebere vzorky z jejího povrchu. Autor: NASA/Goddard/University of Arizona, zdroj: Wikimedia commons, licence: Public domain

Internetové odkazy na vyhledávače

Hledat slovo Asteroid ve Wikislovníku

Hledat termín Asteroid ve vyhledávači Qwant

Vyhledat termín Asteroid ve fulltextu Seznam.cz

Zkusit najít frázi Asteroid na Google.cz

Najít výraz Asteroid ve fulltextovém vyhledávači Bing.com

Zkusit najít pojem Asteroid ve Wikizdrojích

Dál můžete zkusit hledat slovo Asteroid například ve fulltextu Yahoo.com, v ABC slovníku cizích slov a synonym, v Seznam.cz slovníku cizích slov, ve vyhledávači chránícího soukromí - DuckDuckGo nebo ve slovníku moderních slangových výrazů - Čeština 2.0.

Víte, co znamenají tato slova, odborné termíny a pojmy?

Tyto webové stránky vám přinesly odpověď na otázku jaký je význam slova Asteroid? resp. co to je Asteroid? Je tu uvedeno krátké vysvětlení odborného pojmu Asteroid, odpověď na dotaz co je to Asteroid?. Víte např. kdo to je Autolakýrník? Znáte a víte kdo je Vyžle? Údaje zde uvedené mohou být již neaktuální či zastaralé. Aktualizace článků není pravidelná. Pojmy mohou mít různé významy v různém kontextu, v různých oborech. Zkuste hledání odborného pojmu Asteroid i v jiné kategorii než je sekce věda. Některé texty jsou rozšířeny o citaci z české Wikipedie. Je zde uveden i odkaz na konkrétní stránku ze zmíněné encyklopedie. Ty lze využívat v souladu s licencí CC-BY-SA.

Ostatní texty je možné citovat dle zákona s uvedením zdroje.

Kategorie věda, lékárnice, asteroid, ilustrační obrázek

Milí čtenáři, děkujeme vám za návštěvu internetové encyklopedie, která shromažďuje známé i neznámé pojmy, přesné vysvětlení slov, definice odborných pojmů, významy slov, slovníková hesla, zajímavosti s názvem Co Je To?.

Víte, co je to viz? Víte, že se nejedná o zkratku?