Co je to Genetika? Význam slova

Co znamená výraz, termín, pojem, definice slova Genetika?

Genetika je věda, zkoumající dědičnost a její důsledky pro vývoj organizmů. Název genetika pochází z řečtiny, lze ho překládat jako plodit, rodit. Gen je jednotkou pro dědičné informace. Zakladatelem genetiky byl Gregor Johann Mendel, který experimentoval s křížením hrachu.
Genetika se využívala především při šlechtění užitkových rostlin a hospodářských zvířat. V současnosti genetika vyhodnocuje jednotlivé geny, pracuje s dědičností a všech poznatky pak využívá genetické inženýrství.

Co je to Genetika? Význam slova, termín, Výraz, termín, definice slova Genetika. Co znamená odborný pojem Genetika z kategorie Věda?

Provozovatel neručí za správnost a úplnost informací na těchto webových stránkách. Uvedený text byl přidán redaktory Superia.cz

Budeme rádi, pokud budete definici slova Genetika sdílet s přáteli na specializovaných společenských sítích Twitter, Redditu nebo Facebook.

Sdílet na Facebooku   Sdílet na Redditu        Sdílet na Pinterestu     Sdílet na Twitteru

Výraz Genetika patří do sekce věda

Klíčová slova: přesný výraz, slovník, terminus technicus, popis, Genetika, synonymum, terminologie, termín, názvosloví, vysvětlení, heslo, lexikon, věda, wiki, odborné názvosloví, význam pojmu, co to je, informace

Pojem Genetika je v kategorii věda, ilustrační obrázek

V encyklopedii Wikipedia se o termínu Genetika dozvíte následující

Tento níže umístěný text je převzat z internetové Wikipedie. Více zde. Licence CC-BY-SA.

Genetika (z řec. gennaó γενναώ = plodím, rodím) je biologická věda, zabývající se dědičností i proměnlivostí organismů a jejími příčinami. Název souvisí též se slovem gen, které označuje jednotku dědičné informace. Název genetika byl navržen Williamem Batesonem v roce 1906, který ji definoval jako „studium křížení a šlechtění rostlin“. Teprve později se vyvinula představa o genetice jako o vědě zabývající se dědičností všech organismů. Základy genetiky položil brněnský přírodovědec Gregor Johann Mendel svými pokusy s křížením hrachu. Své poznatky však publikoval v méně známém časopise a tak zůstaly na delší dobu zapomenuty.

Linky na jiné informační zdroje

Hledat termín Genetika na Google.cz

Zkusit najít pojem Genetika ve Wikizdrojích

Zkusit najít slovo Genetika ve vyhledávači Qwant

Najít termín Genetika ve fulltextu Seznam.cz

Hledat videa s názvem Genetika na Youtube

Najít slovo Genetika ve fulltextovém vyhledávači Bing.com

Dál můžete zkusit hledat slovo Genetika například ve Wikislovníku, v nabídce zboží na Heureka.cz, ve ruském vyhledávači Yandex, v Seznam.cz slovníku cizích slov nebo v Google překladači.

Náhodných výběr odborných termínů, pojmů a hesel

Nyní již víte co znamená slovo Genetika? resp. jaký je význam pojmu Genetika? Je tu uvedeno krátké vysvětlení odborného pojmu Genetika, odpověď na dotaz co je to Genetika?. Víte např. kdo to je Užitečný idiot? Znáte a víte kdo je Titán? Berte v úvahu, že termíny mohou mít víc definic v závislosti na oboru a kontextu. Vyzkoušejte proto i příslušná synonyma a homonyma v jiných sekcích než věda. U některých textů citujeme českou Wikipedii. Spolu s krátkou citací (textem) vždy uvádíme u url adresu projektu. Tyto lze přebírat, upravovat a dále šířit při splnění licenčního ujednání CC-BY-SA. Ostatní texty je možné citovat dle zákona s uvedením zdroje.

Děkujeme za návštěvu internetového projektu shromažďujícího definice odborných pojmů, slovníková hesla, přesné vysvětlení slov, popisy termínů, známé i neznámé pojmy, zajímavosti s názvem Co Je To?.

Ať jste chodec, cyklistika nebo automobilista, měl byste znát dopravní značky a jejich význam.