Co je to Genetika? Význam slova

Co znamená heslo, definice termínu, pojmu Genetika?

Genetika je věda, zkoumající dědičnost a její důsledky pro vývoj organizmů. Název genetika pochází z řečtiny, lze ho překládat jako plodit, rodit. Gen je jednotkou pro dědičné informace. Zakladatelem genetiky byl Gregor Johann Mendel, který experimentoval s křížením hrachu.
Genetika se využívala především při šlechtění užitkových rostlin a hospodářských zvířat. V současnosti genetika vyhodnocuje jednotlivé geny, pracuje s dědičností a všech poznatky pak využívá genetické inženýrství.

Co je to Genetika? Význam slova, termín, Odborný výraz, definice slova Genetika. Co znamená pojem Genetika z kategorie Věda?

Chyby vyhrazeny. Neručíme za faktickou přednost a aktuálnost informací. Text vytvořen pro server Superia.cz

Doporučujeme sdílet tento text s vašimi známými a kamarády na Redditu, Facebooku, Pinterestu nebo na jiných tzv. sociálních sítích.

Výraz Genetika patří do sekce Věda

Klíčová slova: definice pojmu, odborné názvosloví, co je to Genetika?, pojem, formulace, co znamená, terminologie, význam slova, význam pojmu, informace, co to je, slovo, synonymum, lexikon, přesný výraz, wiki, definice, popis

Pojem Genetika je v kategorii Věda, ilustrační obrázek

Co znamená pojem Genetika? Definice výrazu, slova, termínu z Wikipedie

(Uvedený text pochází online encyklopedie Wikipedia.cz) Licence CC-BY-SA.

Genetika (z řec. gennaó γενναώ = plodím, rodím) je biologická věda, zabývající se dědičností i proměnlivostí organismů a jejími příčinami. Název souvisí též se slovem gen, které označuje jednotku dědičné informace. Název genetika byl navržen Williamem Batesonem v roce 1906, který ji definoval jako „studium křížení a šlechtění rostlin“. Teprve později se vyvinula představa o genetice jako o vědě zabývající se dědičností všech organismů. Základy genetiky položil brněnský přírodovědec Gregor Johann Mendel svými pokusy s křížením hrachu. Své poznatky však publikoval v méně známém časopise a tak zůstaly na delší dobu zapomenuty.

Internetové odkazy na vyhledávače

Chraňte své soukromí a hledejte slovo Genetika ve vyhledávači DuckDuckGo

Hledat videa s názvem Genetika na Youtube

Vyhledat pojem Genetika ve vyhledávači Ecosia a pomoci tak životnímu prostředí

Zkusit najít slovo Genetika ve fulltextovém vyhledávači Bing.com

Najít heslo Genetika ve vyhledávači Yandex

Hledat výraz Genetika ve fulltextu Seznam.cz

Dál můžete zkusit hledat slovo Genetika například v obrázcích, videích a zvucích z projektu Wikimedia Commons, v Google překladači, ve Wikislovníku, ve fulltextu Google.cz nebo v nabídce zboží na Heureka.cz.

Náhodných výběr hesel, pojmů a odborných termínů

Na této webové stránce jste se dozvěděli jaká je definice termínu Genetika? resp. jaký je přesný význam slova Genetika? Je tu uvedeno krátké vysvětlení odborného pojmu Genetika, odpověď na dotaz co je to Genetika?. Víte např. kdo to je Pasák? Znáte a víte kdo je Zloděj? Jednotlivé termíny, pojmy, slova mohou mít vícero významů podle různých oborů. Vyzkoušejte proto i příslušná synonyma a homonyma v jiných sekcích než Věda. U některých textů citujeme českou Wikipedii. Spolu s krátkou citací (textem) vždy uvádíme u url adresu projektu. Takový typ textu spadá pod licenci CC-BY-SA. Ostatní texty je možné citovat dle zákona s uvedením zdroje.

Děkujeme za návštěvu stručného encyklopedického slovníku, který se zaměřuje především na popisy termínů, přesné vysvětlení slov, zajímavosti, známé i neznámé pojmy, slovníková hesla, definice odborných pojmů s názvem Co Je To?.

Ať jste chodec, cyklistika nebo automobilista, měl byste znát dopravní značky a jejich význam.