Co je to Genetika? Význam slova

Co znamená pojem, definice termínu Genetika?

Genetika je věda, zkoumající dědičnost a její důsledky pro vývoj organizmů. Název genetika pochází z řečtiny, lze ho překládat jako plodit, rodit. Gen je jednotkou pro dědičné informace. Zakladatelem genetiky byl Gregor Johann Mendel, který experimentoval s křížením hrachu.
Genetika se využívala především při šlechtění užitkových rostlin a hospodářských zvířat. V současnosti genetika vyhodnocuje jednotlivé geny, pracuje s dědičností a všech poznatky pak využívá genetické inženýrství.

Co je to Genetika? Význam slova, termín, Výraz, termín, definice slova Genetika. Co znamená odborný pojem Genetika z kategorie Věda?

Nemůžeme ručit za přesnost, správnost a aktuálnost informací. Veškeré zde uvedené informace jsou bez záruky. Napsáno redaktory Superia.cz

Sdílejte text pojmu Genetika s blízkými na Facebooku, Twitteru, Pinterestu, Redditu nebo na jiné sociální síti.

Sdílet na Twitteru      Sdílet na Redditu        Sdílet na Facebooku   Sdílet na Pinterestu

Výraz Genetika se nachází v kategorii věda

Klíčová slova: definice pojmu, lexikon, definice, co je to Genetika?, co znamená, názvosloví, vysvětlení, odborné názvosloví, přesný význam, slovo, význam pojmu, synonymum, co to je, formulace, terminologie, slovník, Genetika, pojem

Pojem Genetika je v kategorii věda, ilustrační obrázek

Co označuje termín Genetika? Definice termínu, výrazu z projektu Wikipedia

Následující text definice byl převzat ze stránek Wikipedia.cz. Licence CC-BY-SA.

Genetika (z řec. gennaó γενναώ = plodím, rodím) je biologická věda, zabývající se dědičností i proměnlivostí organismů a jejími příčinami. Název souvisí též se slovem gen, které označuje jednotku dědičné informace. Název genetika byl navržen Williamem Batesonem v roce 1906, který ji definoval jako „studium křížení a šlechtění rostlin“. Teprve později se vyvinula představa o genetice jako o vědě zabývající se dědičností všech organismů. Základy genetiky položil brněnský přírodovědec Gregor Johann Mendel svými pokusy s křížením hrachu. Své poznatky však publikoval v méně známém časopise a tak zůstaly na delší dobu zapomenuty.

Internetové odkazy na vyhledávače

Hledat pojem Genetika ve vyhledávači Qwant

Zkusit hledat obrázky a videa s názvem Genetika ve Wikimedia Commons

Zkusit najít výraz Genetika ve vyhledávači Ecosia a pomoci tak životnímu prostředí

Hledat výraz Genetika ve Wikislovníku

Vyhledat výraz Genetika ve vyhledávači Yandex

Zkusit najít termín Genetika ve fulltextovém vyhledávači Bing.com

Dál můžete zkusit hledat slovo Genetika například ve vyhledávači Seznam.cz, v nabídce zboží na Heureka.cz, ve Wikizdrojích, ve fulltextu Google.cz nebo ve slovníku moderních slangových výrazů - Čeština 2.0.

Výběr odborných pojmů, slov, termínů a výrazů

Na této webové stránce jste se dozvěděli co znamená slovo Genetika? resp. co je to Genetika? Je tu uvedeno krátké vysvětlení odborného pojmu Genetika, odpověď na dotaz co je to Genetika?. Víte např. kdo to je Filip Renč? Znáte a víte kdo je Ignorant? Pojmy, termíny a hesla mohou mít různé významy podle různých oborů. Proto prosím zapátrejte i v jiných kategoriích než je věda. Některé pojmy jsou obohaceny o citaci z Wikipedie. U nich uvádíme i konkrétní url projektu kde se dozvíte více. Takový typ textu spadá pod licenci CC-BY-SA. Ostatní texty je možné citovat dle zákona s uvedením zdroje.

Děkujeme, že jste navštívili online slovníkový projekt zaměřený na slovníková hesla, popisy termínů, zajímavosti, významy slov, přesné vysvětlení slov, definice odborných pojmů s názvem Co Je To?.

Ať jste chodec, cyklistika nebo automobilista, měl byste znát dopravní značky a jejich význam.