Definice výrazu Genetika. Co znamená odborný pojem Genetika z kategorie Věda?

Co je Genetika?

Co znamená výraz, termín, pojem, definice slova Genetika?

Genetika je věda, zkoumající dědičnost a její důsledky pro vývoj organizmů. Název genetika pochází z řečtiny, lze ho překládat jako plodit, rodit. Gen je jednotkou pro dědičné informace. Zakladatelem genetiky byl Gregor Johann Mendel, který experimentoval s křížením hrachu.
Genetika se využívala především při šlechtění užitkových rostlin a hospodářských zvířat. V současnosti genetika vyhodnocuje jednotlivé geny, pracuje s dědičností a všech poznatky pak využívá genetické inženýrství.

Co je to Genetika? Význam slova, termín, Definice výrazu Genetika. Co znamená odborný pojem Genetika z kategorie Věda?

Provozovatel neručí za správnost a úplnost informací na těchto webových stránkách. Text byl vytvořen autorkami právě pro projekt Superia.cz

Tento text samozřejmě můžete sdílet s kolegy, přáteli a partnery na různých sociálních sítích, jako jsou Facebook, Twitter (síť X), Pinterest, Reddit a další.

Sdílet na Facebooku    Sdílet na Twitteru      Sdílet na Pinterestu    Sdílet na Redditu

Pojem Genetika je v sekci věda

Klíčová slova: co je to Genetika?, heslo, věda, význam slova, wiki, terminus technicus, definice, informace, terminologie, názvosloví, lexikon, přesný výraz, odborné názvosloví, Genetika, odborný výraz, co to je, slovo, význam pojmu

Pojem Genetika je v kategorii věda, ilustrační obrázek

Co označuje termín Genetika? Definice výrazu, slova, termínu z projektu Wikipedia

Následující popis termínu byl převzat z otevřené online encyklopedie, ze známé Wikipedie. Pro více informací klikněte na odkaz. Licence CC-BY-SA.

Genetika (z řec. gennaó γενναώ = plodím, rodím) je biologická věda, zabývající se dědičností i proměnlivostí organismů a jejími příčinami. Název souvisí též se slovem gen, které označuje jednotku dědičné informace. Název genetika byl navržen Williamem Batesonem v roce 1906, který ji definoval jako „studium křížení a šlechtění rostlin“. Teprve později se vyvinula představa o genetice jako o vědě zabývající se dědičností všech organismů. Základy genetiky položil brněnský přírodovědec Gregor Johann Mendel svými pokusy s křížením hrachu. Své poznatky však publikoval v méně známém časopise a tak zůstaly na delší dobu zapomenuty.

Další informační zdroje o slovu Genetika

Najít pojem Genetika ve vyhledávači Yandex

Hledat videa s názvem Genetika na Youtube

Najít slovo Genetika ve Wikizdrojích

Zkusit najít pojem Genetika ve Wikislovníku

Hledat termín Genetika ve vyhledávači Ecosia a pomoci tak životnímu prostředí

Zkusit hledat obrázky a videa s názvem Genetika ve Wikimedia Commons

Dál můžete zkusit hledat slovo Genetika například ve vyhledávači Seznam.cz, v Google překladači, v Seznam.cz slovníku cizích slov, ve vyhledávači chránícího soukromí - DuckDuckGo nebo v projektu slovnik.cz.

Jaké pojmy, odborné termíny a hesla lidé hledají?

Teďka již bezesporu víte jaký je význam slova Genetika? resp. jaký je význam pojmu Genetika? Je tu uvedeno krátké vysvětlení odborného pojmu Genetika, odpověď na dotaz co je to Genetika?. Víte např. kdo to je Camila Cabello? Znáte a víte kdo je Víla? Bohužel, naše možnosti updatů článků jsou omezené. Pojmy mohou mít různé významy v závislosti na oboru a kontextu. Vyzkoušet tak můžete i příslušná homonyma a synonyma v jiných sekcích než věda. Některé texty obsahují odkaz a krátkou citaci z české Wikipedie. Takový text je šířen pod licencí CC-BY-SA.

Ostatní texty je možné citovat dle zákona s uvedením zdroje.

Kategorie věda, vědec biologie, genetika, ilustrační obrázek

Děkujeme za návštěvu internetového projektu shromažďujícího popisy termínů, přesné vysvětlení slov, významy slov, definice odborných pojmů, známé i neznámé pojmy, zajímavosti s názvem Co Je To?.

Ať jste chodec, cyklistika nebo automobilista, měl byste znát dopravní značky a jejich význam.