Co je Genetika?

Význam pojmu, termínu, vysvětlení výrazu Genetika

Genetika je věda, zkoumající dědičnost a její důsledky pro vývoj organizmů. Název genetika pochází z řečtiny, lze ho překládat jako plodit, rodit. Gen je jednotkou pro dědičné informace. Zakladatelem genetiky byl Gregor Johann Mendel, který experimentoval s křížením hrachu.
Genetika se využívala především při šlechtění užitkových rostlin a hospodářských zvířat. V současnosti genetika vyhodnocuje jednotlivé geny, pracuje s dědičností a všech poznatky pak využívá genetické inženýrství.

Co je to Genetika? Význam slova, termín, Definice odborného termínu, slova Genetika. Co znamená pojem Genetika z kategorie Věda?

Velmi pečlivě jsme procházeli veškeré zveřejněné texty. Přes to vše se může stát, že je zde nesprávná, nepřesná či neaktuální informace. Text je vypracovaný autorkami přímo pro projekt Superia.cz

Doporučujeme sdílet tento text s vaším okruhem známých osob na webových službách typu Pinterest, Facebook, Twitter nebo Reddit.

Sdílet na Pinterestu    Sdílet na Facebooku   Sdílet na Redditu         Sdílet na Twitteru

Heslo Genetika patří do sekce věda

Klíčová slova: věda, slovník, pojem, vysvětlení, odborné názvosloví, co znamená, co je to Genetika?, věda, přesný význam, terminus technicus, wiki, definice pojmu, slovo, přesný výraz, popis, heslo, synonymum, formulace

Pojem Genetika je v kategorii věda, ilustrační obrázek

V online encyklopedii Wikipedia se o slovu Genetika můžete dozvědět následující

Uvedená defice je převzata z internetové online encyklopedie Wikipedia. Odkaz na článek je zde. Licence CC-BY-SA.

Genetika (z řec. gennaó γενναώ = plodím, rodím) je biologická věda, zabývající se dědičností i proměnlivostí organismů a jejími příčinami. Název souvisí též se slovem gen, které označuje jednotku dědičné informace. Název genetika byl navržen Williamem Batesonem v roce 1906, který ji definoval jako „studium křížení a šlechtění rostlin“. Teprve později se vyvinula představa o genetice jako o vědě zabývající se dědičností všech organismů. Základy genetiky položil brněnský přírodovědec Gregor Johann Mendel svými pokusy s křížením hrachu. Své poznatky však publikoval v méně známém časopise a tak zůstaly na delší dobu zapomenuty.

Linky na jiné informační zdroje

Vyhledat termín Genetika ve vyhledávači Yahoo

Najít slovo Genetika ve fulltextu vyhledávače Info.com

Zkusit hledat obrázky a videa s názvem Genetika ve Wikimedia Commons

Hledat heslo Genetika ve Wikizdrojích

Najít slovo Genetika ve slovníku cizích slov od Seznam.cz

Zkusit najít pojem Genetika na Google obrázcích

Dál můžete zkusit hledat slovo Genetika například v evropském vyhledávači Qwant, ve slovníku moderních slangových výrazů - Čeština 2.0, ve vyhledávači Seznam.cz, ve videích na Youtube nebo v Lingea slovnících.

Náhodných výběr hesel, pojmů a odborných termínů

Text na tomto webu vám dal odpověď na otázku co to je Genetika? resp. jaký je význam slova Genetika? Je tu uvedeno krátké vysvětlení odborného pojmu Genetika, odpověď na dotaz co je to Genetika?. Víte např. kdo to je Ladislav Štaidl? Znáte a víte kdo je Víla? Věříme, že chápete, že texty nemohou být často aktualizovány. Pojmy mohou mít různé významy vzhledem k tomu, že se používají v rozdílných oborech lidské činnosti. Doporučujeme proto pokusit se najít heslo Genetika i jinde než v sekci než v věda. U některých textů najdete krátkou citaci z projektu Wikipedia včetně odkazu na kompletní text. Tyto texty lze potom kopírovat, editovat a dále šířit při splnění podmínek vyplývajících z licence CC-BY-SA.

Ostatní texty je možné citovat dle zákona s uvedením zdroje.

Kategorie věda, vědkyně chemie, genetika, ilustrační obrázek

Vážení čtenáři, děkujeme za návštěvu online projektu (slovníku) shromažďujícího zajímavosti, definice odborných pojmů, slovníková hesla, známé i neznámé pojmy, přesné vysvětlení slov, významy slov s názvem Co Je To?.

Ať jste chodec, cyklistika nebo automobilista, měl byste znát dopravní značky a jejich význam.