Co je to Genetika? Význam slova

Co znamená heslo, definice termínu, pojmu Genetika?

Genetika je věda, zkoumající dědičnost a její důsledky pro vývoj organizmů. Název genetika pochází z řečtiny, lze ho překládat jako plodit, rodit. Gen je jednotkou pro dědičné informace. Zakladatelem genetiky byl Gregor Johann Mendel, který experimentoval s křížením hrachu.
Genetika se využívala především při šlechtění užitkových rostlin a hospodářských zvířat. V současnosti genetika vyhodnocuje jednotlivé geny, pracuje s dědičností a všech poznatky pak využívá genetické inženýrství.

Co je to Genetika? Význam slova, termín, Odborný výraz, definice slova Genetika. Co znamená pojem Genetika z kategorie Věda?

Neručíme za aktuálnost a správnost uvedených informací, chyby vyhrazeny. Text vytvořen pro server Superia.cz

Velmi by nás potěšilo, pakliže byste sdíleli text Genetika se známými na sociálních sítích Pinterestu, Facebooku či Twitteru.

Termín Genetika se nachází v sekci Věda

Klíčová slova: význam slova, formulace, slovník, Věda, wiki, informace, přesný význam, synonymum, Genetika, názvosloví, Věda, vysvětlení, význam, slovo, co to je, přesný výraz, definice pojmu, co je to Genetika?

Pojem Genetika je v kategorii Věda, ilustrační obrázek

Ve Wikipedii se o heslu Genetika dozvíte následující

Níže umístěný text je převzat z online encyklopedie Wikipedia.cz. Více zde. Licence CC-BY-SA.

Genetika (z řec. gennaó γενναώ = plodím, rodím) je biologická věda, zabývající se dědičností i proměnlivostí organismů a jejími příčinami. Název souvisí též se slovem gen, které označuje jednotku dědičné informace. Název genetika byl navržen Williamem Batesonem v roce 1906, který ji definoval jako „studium křížení a šlechtění rostlin“. Teprve později se vyvinula představa o genetice jako o vědě zabývající se dědičností všech organismů. Základy genetiky položil brněnský přírodovědec Gregor Johann Mendel svými pokusy s křížením hrachu. Své poznatky však publikoval v méně známém časopise a tak zůstaly na delší dobu zapomenuty.

Zkuste zjistit více informací o slovu Genetika v následujících zdrojích

Hledat termín Genetika na Google.cz

Najít pojem Genetika ve Wikislovníku

Zkusit hledat obrázky a videa s názvem Genetika ve Wikimedia Commons

Hledat videa s názvem Genetika na Youtube

Najít slovo Genetika ve slovníku cizích slov od Seznam.cz

Hledat heslo Genetika ve fulltextu Seznam.cz

Dál můžete zkusit hledat slovo Genetika například ve ruském vyhledávači Yandex, v Lingea slovnících, v Microsoft Bing, ve ekologickém vyhledávači Ecosia nebo v projektu slovnik.cz.

Náhodné pojmy, výrazy, slova a odborné termíny

Právě jste se dozvěděli odpověď na otázku co znamená Genetika? resp. co znamená Genetika? Je tu uvedeno krátké vysvětlení odborného pojmu Genetika, odpověď na dotaz co je to Genetika?. Víte např. kdo to je Vratislav Kulhánek? Znáte a víte kdo je Charlie Chaplin? Nezapomeňte, že jednotlivé výrazy mohou mít víc významů podle různých oborů. Proto případně zapátrejte po pojmu Genetika i v jiných kategoriích (než Věda). Část textů obsahuje internetový odkaz i krátkou citaci z české verze projektu Wikipedia. Ty lze dále používat při splnění licence CC-BY-SA. Ostatní texty je možné citovat dle zákona s uvedením zdroje.

Milí čtenáři, vážení návštěvníci, děkujeme za návštěvu webových stránek shromažďujících významy slov, známé i neznámé pojmy, zajímavosti, definice odborných pojmů, slovníková hesla, popisy termínů s názvem Co Je To?.

Ať jste chodec, cyklistika nebo automobilista, měl byste znát dopravní značky a jejich význam.