Co je to Genetika? Význam slova

Co znamená výraz, termín, pojem, definice slova Genetika?

Genetika je věda, zkoumající dědičnost a její důsledky pro vývoj organizmů. Název genetika pochází z řečtiny, lze ho překládat jako plodit, rodit. Gen je jednotkou pro dědičné informace. Zakladatelem genetiky byl Gregor Johann Mendel, který experimentoval s křížením hrachu.
Genetika se využívala především při šlechtění užitkových rostlin a hospodářských zvířat. V současnosti genetika vyhodnocuje jednotlivé geny, pracuje s dědičností a všech poznatky pak využívá genetické inženýrství.

Co je to Genetika? Význam slova, termín, Odborný výraz, definice slova Genetika. Co znamená pojem Genetika z kategorie Věda?

Neručíme za eventuální chyby v textech. Tento text byl napsán redaktory Superia.cz

Budeme rádi, pokud budete definici slova Genetika sdílet s vašimi známými a kamarády na Redditu, Facebooku, Pinterestu nebo na jiných tzv. sociálních sítích.

Pojem Genetika patří do sekce Věda

Klíčová slova: co znamená, Věda, pojem, synonymum, slovník, přesný výraz, popis, Věda, terminus technicus, termín, přesný význam, význam, wiki, vysvětlení, slovo, názvosloví, co je to Genetika?, Genetika

Pojem Genetika je v kategorii Věda, ilustrační obrázek

Co označuje termín Genetika? Definice výrazu, slova, termínu z projektu Wikipedia

Následující text definice byl převzat ze stránek Wikipedia.cz. Licence CC-BY-SA.

Genetika (z řec. gennaó γενναώ = plodím, rodím) je biologická věda, zabývající se dědičností i proměnlivostí organismů a jejími příčinami. Název souvisí též se slovem gen, které označuje jednotku dědičné informace. Název genetika byl navržen Williamem Batesonem v roce 1906, který ji definoval jako „studium křížení a šlechtění rostlin“. Teprve později se vyvinula představa o genetice jako o vědě zabývající se dědičností všech organismů. Základy genetiky položil brněnský přírodovědec Gregor Johann Mendel svými pokusy s křížením hrachu. Své poznatky však publikoval v méně známém časopise a tak zůstaly na delší dobu zapomenuty.

Doporučené zdroje informací k dalšímu studiu

Zkusit najít termín Genetika ve fulltextovém vyhledávači Bing.com

Zkusit hledat obrázky a videa s názvem Genetika ve Wikimedia Commons

Najít výraz Genetika ve slovníku cizích slov od Seznam.cz

Najít slovo Genetika ve vyhledávači Ecosia a pomoci tak životnímu prostředí

Hledat videa s názvem Genetika na Youtube

Vyhledat termín Genetika ve fulltextu Seznam.cz

Dál můžete zkusit hledat slovo Genetika například ve Wikizdrojích, v ABC slovníku cizích slov a synonym, ve ruském vyhledávači Yandex, ve fulltextu Google.cz nebo v Google překladači.

Jaké pojmy, odborné termíny a hesla lidé hledají?

Na stránce jste se mohli dozvědět: jaký je význam slova Genetika? resp. co přesně znamená slovo Genetika? Je tu uvedeno krátké vysvětlení odborného pojmu Genetika, odpověď na dotaz co je to Genetika?. Víte např. kdo to je James Cameron? Znáte a víte kdo je Loupežník? Ke každému pojmu může existovat vícero definic v různých oborech lidské činnosti. Zkuste proto termín Genetika hledat i v jiných kategoriích (než Věda) U některých textů citujeme českou Wikipedii. Spolu s krátkou citací (textem) vždy uvádíme u url adresu projektu. Takový text je šířen pod licencí CC-BY-SA. Ostatní texty je možné citovat dle zákona s uvedením zdroje.

Vážení čtenáři, musíme vám poděkovat za návštěvu internetového encyklopedického slovníku, který se zaměřuje na slovníková hesla, známé i neznámé pojmy, přesné vysvětlení slov, popisy termínů, významy slov, definice odborných pojmů s názvem Co Je To?.

Ať jste chodec, cyklistika nebo automobilista, měl byste znát dopravní značky a jejich význam.