Co je Mikrobiologie?

Co znamená termín, slovo, heslo, vysvětlení pojmu Mikrobiologie?

Mikrobiologie je pojem pocházející z řeckých slov studium života a malé. Jedná se tedy o druh vědy, který studuje mikroorganizmy, viditelné pouze pod mikroskopem. Nejčastěji zkoumanými objekty mikrobiologie jsou viry a bakterie, především ty, které způsobují infekční choroby živých organizmů a rostlin.
Zkoumány jsou i další funkce bakterií a virů. Mikrobiologií se zabývají výzkumné genetické týmy, výsledky výzkumu se využívají nejen v lékařství a souvisejících vědních disciplínách, ale i v průmyslu.

Co je to Mikrobiologie? Význam slova, termín, Definice výrazu Mikrobiologie. Co znamená odborný pojem Mikrobiologie z kategorie Věda?

Provozovatel neručí za aktuálnost a přesnost informací v textech. Text vytvořen pro server Superia.cz

Potěší nás, pokud budete sdílet tuto odpověď na otázku co je to Mikrobiologie? s vašimi kamarády prostřednictvím níže uvedených buttonků na sociálních sítích Facebook, Reddit, Pinterest nebo Twitter.

Sdílet na Twitteru      Sdílet na Facebooku   Sdílet na Pinterestu    Sdílet na Redditu

Výraz Mikrobiologie je v sekci věda

Klíčová slova: formulace, věda, názvosloví, heslo, pojem, Mikrobiologie, odborné názvosloví, lexikon, informace, slovo, definice, termín, wiki, význam slova, význam pojmu, přesný výraz, věda, vysvětlení

Pojem Mikrobiologie je v kategorii věda, ilustrační obrázek

Co znamená pojem Mikrobiologie? Definice výrazu, slova, termínu z Wikipedie

Dále uvedený text byl převzat ze svobodné otevřené online encyklopedie Wikipedia. Více zde. Dostupné pod licencí CC-BY-SA.

Mikrobiologie (z řeckého micron = malý, biologia = studium života) je věda studující mikroorganismy jako jsou jednobuněčná eukaryota a prokaryota, mikroskopické houby, viry a subvirové patogeny (priony a viroidy).
Existuje řada mikrobiologických podoborů, které se věnují jednotlivým aspektům velmi široké problematiky. Základními obory jsou bakteriologie, která studuje bakterie (někdy také archea), virologie, která se zabývá studiem virů a protozoologie, která studuje jednobuněčná eukaryota (protista). Zvláštními aspekty mikrobiologie se zabývají aplikované mikrobiologické vědy, jako je například bakteriální fyziologie, která zkoumá životní pochody bakterií.

Mikroorganismy v petriho misce

Mikrobiologie mj. zkoumá mikroorganismy v petriho misce. Autor: Muhammad Farhan, zdroj: Pixabay

Hledejte v dalších zdrojích

Zkusit najít výraz Mikrobiologie na Google.cz

Zkusit najít slovo Mikrobiologie ve vyhledávači Qwant

Vyhledat slovo Mikrobiologie ve fulltextu Seznam.cz

Najít slovo Mikrobiologie ve Wikislovníku

Hledat frázi Mikrobiologie ve slovníku cizích slov od Seznam.cz

Vyhledat termín Mikrobiologie ve vyhledávači Yandex

Dál můžete zkusit hledat slovo Mikrobiologie například v Google obrázcích, v projektu slovnik.cz, v Microsoft Bing, ve fulltextu Yahoo.com nebo v Lingea slovnících.

Výběr z nejčastěji hledaných slov

Teď už víte jaká je definice termínu Mikrobiologie? resp. co označuje slovo Mikrobiologie? Je tu uvedeno krátké vysvětlení odborného pojmu Mikrobiologie, odpověď na dotaz co je to Mikrobiologie?. Víte např. kdo to je Travička? Znáte a víte kdo je Gigant? Pochopte prosím, že definice nemohou být pravidelně aktualizovány. v různém kontextu, v různých oborech. Zkuste proto vyhledávání nebo se podívejte do jiných kategorií než je věda. Některé texty obsahují odkaz a krátkou citaci z české Wikipedie. Tyto lze kopírovat, upravovat a dále sdílet při dodržení licence CC-BY-SA. Ostatní texty je možné citovat dle zákona s uvedením zdroje.

Milí čtenáři, děkujeme vám za návštívení online slovníku zaměřeného na definice odborných pojmů, zajímavosti, významy slov, popisy termínů, přesné vysvětlení slov, známé i neznámé pojmy s názvem Co Je To?.

Chcete se dozvědět kdo slaví svátek (jmeniny) na Slovensku, v Polsku, Německu nebo v České republice? Pak se podívejte na web obsahující kalendář svátků.