Co je Genetika?

Význam pojmu, termínu, vysvětlení výrazu Genetika

Genetika je věda, zkoumající dědičnost a její důsledky pro vývoj organizmů. Název genetika pochází z řečtiny, lze ho překládat jako plodit, rodit. Gen je jednotkou pro dědičné informace. Zakladatelem genetiky byl Gregor Johann Mendel, který experimentoval s křížením hrachu.
Genetika se využívala především při šlechtění užitkových rostlin a hospodářských zvířat. V současnosti genetika vyhodnocuje jednotlivé geny, pracuje s dědičností a všech poznatky pak využívá genetické inženýrství.

Co je to Genetika? Význam slova, termín, Definice výrazu, termínu Genetika. Co znamená odborný pojem Genetika z kategorie Věda?

Vyhrazujeme si možnost chyb v uvedených textech. Text vytvořen pro Superia.cz

Sdílejte tuto stránku se slovem Genetika se známými na sociálních sítích jako je Facebook a Twitter.

Sdílet na Twitteru      Sdílet na Redditu        Sdílet na Pinterestu    Sdílet na Facebooku

Pojem Genetika je v kategorii věda

Klíčová slova: co znamená, termín, odborné názvosloví, vysvětlení, Genetika, věda, definice, pojem, odborný výraz, slovo, co je to Genetika?, terminus technicus, popis, wiki, lexikon, co to je, názvosloví, formulace

Pojem Genetika je v kategorii věda, ilustrační obrázek

Co znamená pojem Genetika? Definice termínu, výrazu z Wikipedie

Následující definice pojmu pochází ze stránek Wikipedia.cz. Licence CC-BY-SA.

Genetika (z řec. gennaó γενναώ = plodím, rodím) je biologická věda, zabývající se dědičností i proměnlivostí organismů a jejími příčinami. Název souvisí též se slovem gen, které označuje jednotku dědičné informace. Název genetika byl navržen Williamem Batesonem v roce 1906, který ji definoval jako „studium křížení a šlechtění rostlin“. Teprve později se vyvinula představa o genetice jako o vědě zabývající se dědičností všech organismů. Základy genetiky položil brněnský přírodovědec Gregor Johann Mendel svými pokusy s křížením hrachu. Své poznatky však publikoval v méně známém časopise a tak zůstaly na delší dobu zapomenuty.

Pro více informací o heslu Genetika zkuste navštívit tyto odkazy

Hledat pojem Genetika ve Wikizdrojích

Hledat slovo Genetika ve vyhledávači Yahoo

Zkusit hledat obrázky a videa s názvem Genetika ve Wikimedia Commons

Chraňte své soukromí a hledejte slovo Genetika ve vyhledávači DuckDuckGo

Hledat heslo Genetika ve fulltextu Seznam.cz

Hledat videa s názvem Genetika na Youtube

Dál můžete zkusit hledat slovo Genetika například v metavyhledávači Info.com, v nabídce zboží na Heureka.cz, ve ekologickém vyhledávači Ecosia, v Seznam.cz slovníku cizích slov nebo ve slovníku moderních slangových výrazů - Čeština 2.0.

Vybrané termíny, slova, pojmy

Právě nyní již víte co je to Genetika? resp. co přesně znamená slovo Genetika? Je tu uvedeno krátké vysvětlení odborného pojmu Genetika, odpověď na dotaz co je to Genetika?. Víte např. kdo to je Ferdinand Peroutka? Znáte a víte kdo je Víla? Upozorňujeme, že informace na tomto webu mohou být neaktuální či zastaralé. podle různých oborů. Radíme proto zkusit hledat pojem Genetika v dalších sekcích tohoto webu, v jiné kategorii než je věda. U části pojmů naleznete citaci z projektu Wikipedia včetně internetové adresy kde naleznete kompletní popis. Ty spadají pod licenci CC-BY-SA. Ostatní texty je možné citovat dle zákona s uvedením zdroje.

Vážení návštěvníci, děkujeme vám za návštěvu encyklopedického projektu shromažďujícího slovníková hesla, známé i neznámé pojmy, významy slov, popisy termínů, přesné vysvětlení slov, zajímavosti s názvem Co Je To?.

Ať jste chodec, cyklistika nebo automobilista, měl byste znát dopravní značky a jejich význam.