Co je to Černá díra? Význam slova

Co znamená pojem, slovo, definice termínu Černá díra?

Astronomie označuje pojmem černá díra objekt s velmi silnou gravitací. Ta způsobuje zakřivení časoprostoru v okolí černé díry. Ta pohlcuje všechno kolem sebe včetně světla. Existenci černých děr teoreticky předpověděl Albert Einstein ve své obecné teorii relativity.

Význam slova, termín, co je to Černá díra? Definice výrazu, termínu Černá díra. Co znamená odborný pojem Černá díra z kategorie Věda?

Provozovatel neručí za správnost a aktuálnost zde uvedených informací. Výše uvedený text byl napsán redaktorkami Superia.cz

Sdílejte uvedený text s vašimi přáteli na Facebooku, Twitteru a Google+ nebo na jiné sociální síti.

Sdílet na Facebooku    Sdílet na Twitteru

Pojem Černá díra je v kategorii Věda

Klíčová slova: synonymum, slovo, přesný výraz, co to je, vysvětlení, informace, přesný význam, Věda, pojem, Černá díra, slovník, význam pojmu, definice, formulace, termín, Věda

Co znamená pojem Černá díra? Definice termínu, výrazu z Wikipedie

Černá díra je natolik hmotný objekt, že jeho gravitační pole je v jisté oblasti časoprostoru natolik silné, že žádný objekt včetně světla nemůže tuto oblast opustit. Černá díra byla teoreticky předpovězena v obecné teorii relativity publikované v roce 1915 Albertem Einsteinem. Protože ji není možno pozorovat přímo, nemůžeme stanovit korektně nic jako její datum objevu. Avšak můžeme s určitostí říci, že prvním vážným a dnes již prokázaným kandidátem se stala v roce 1971 hvězda v binárním systému v souhvězdí Labutě kryjící se s rentgenovým zdrojem Cygnus X-1. Bylo zjištěno, že jde o těleso, které má příliš velkou hmotu na to být neutronovou hvězdou. Další efekty spojené s pozorováním, především rentgenové záření, byly v perfektní shodě s teoretickou predikcí černé díry. Dnes považujeme za obecně prokázané, že černé díry se nacházejí v centrech galaxií, aktivních galaktických jádrech, kvasarech i v centrech některých kulových hvězdokup.

Uvedené vysvětlení pojmu bylo převzato z webu Wikipedia.cz

Výběr odborných pojmů, slov, termínů a výrazů

Text na tomto webu vám dal odpověď na otázku co je to Černá díra? resp. co se přesně ukrývá za slovem Černá díra? Je tu uvedeno krátké vysvětlení odborného pojmu Černá díra, odpověď na dotaz co je to Černá díra?. Víte např. kdo to je Dyslektik? Znáte a víte kdo je Grázl? Jednotlivá slova mohou mít vícero významů v různém kontextu, v různých oborech. Proto případně zapátrejte i v jiných kategoriích (než Věda). U části pojmů naleznete citaci z projektu Wikipedia včetně internetové adresy kde naleznete kompletní popis. Ty lze využívat v souladu s licencí CC-BY-SA. Ostatní texty je možné citovat dle zákona s uvedením zdroje.

Milí čtenáři, děkujeme vám za návštívení online slovníku zaměřeného na známé i neznámé pojmy, zajímavosti, přesné vysvětlení slov, významy slov, definice odborných pojmů, popisy termínů s názvem Co Je To?.

Víte, co je to viz? Víte, že se nejedná o zkratku?