Co je to Černá díra? Význam slova

Pojem, definice termínu, vysvětlení slova Černá díra

Astronomie označuje pojmem černá díra objekt s velmi silnou gravitací. Ta způsobuje zakřivení časoprostoru v okolí černé díry. Ta pohlcuje všechno kolem sebe včetně světla. Existenci černých děr teoreticky předpověděl Albert Einstein ve své obecné teorii relativity.

Význam slova, termín, co je to Černá díra? Definice výrazu, termínu Černá díra. Co znamená odborný pojem Černá díra z kategorie Věda?

Informace uvedené na těchto stránkách jsou bez záruky. Text vytvořen redaktory Superia.cz

Budeme rádi, pokud budete definici slova Černá díra sdílet se známými na Twitteru, Google+ nebo Facebooku.

Sdílet na Facebooku    Sdílet na Twitteru     Sdílet na Google+

Heslo Černá díra patří do sekce Věda

Co znamená pojem Černá díra? Definice slova, termínu z Wikipedie

Černá díra je natolik hmotný objekt, že jeho gravitační pole je v jisté oblasti časoprostoru natolik silné, že žádný objekt včetně světla nemůže tuto oblast opustit. Černá díra byla teoreticky předpovězena v obecné teorii relativity publikované v roce 1915 Albertem Einsteinem. Protože ji není možno pozorovat přímo, nemůžeme stanovit korektně nic jako její datum objevu. Avšak můžeme s určitostí říci, že prvním vážným a dnes již prokázaným kandidátem se stala v roce 1971 hvězda v binárním systému v souhvězdí Labutě kryjící se s rentgenovým zdrojem Cygnus X-1. Bylo zjištěno, že jde o těleso, které má příliš velkou hmotu na to být neutronovou hvězdou. Další efekty spojené s pozorováním, především rentgenové záření, byly v perfektní shodě s teoretickou predikcí černé díry. Dnes považujeme za obecně prokázané, že černé díry se nacházejí v centrech galaxií, aktivních galaktických jádrech, kvasarech i v centrech některých kulových hvězdokup.

Definice termínu byla převzata z internetového projektu Wikipedia.cz

Klíčová slova: co znamená, přesný výraz, informace, význam, formulace, pojem, slovník, Černá díra, Věda, slovo, co to je, wiki, popis, význam pojmu, heslo

Náhodné pojmy, výrazy, slova a odborné termíny

Na stránce jste se mohli dozvědět: co to je Černá díra? resp. jaký je přesný význam slova Černá díra? Je tu uvedeno krátké vysvětlení odborného pojmu Černá díra, odpověď na dotaz co je to Černá díra?. Víte např. kdo to je Intelektuál? Znáte a víte kdo je Koroner? Pojmy, termíny a hesla mohou mít různé významy v závislosti na oboru a kontextu. Vyzkoušejte proto hledání v jiných kategoriích (než Věda). U některých textů najdete krátkou citaci z projektu Wikipedia včetně odkazu na kompletní text. Takový text je šířen pod licencí CC-BY-SA. Ostatní texty je možné citovat dle zákona s uvedením zdroje.

Děkujeme za návštěvu internetového projektu shromažďujícího definice odborných pojmů, přesné vysvětlení slov, výrazů, hesel a termínů s názvem Co Je To?.

Víte, co je to viz? Víte, že se nejedná o zkratku?