Co je to Černá díra? Význam slova

Vysvětlení pojmu, hesla, definice termínu Černá díra

Astronomie označuje pojmem černá díra objekt s velmi silnou gravitací. Ta způsobuje zakřivení časoprostoru v okolí černé díry. Ta pohlcuje všechno kolem sebe včetně světla. Existenci černých děr teoreticky předpověděl Albert Einstein ve své obecné teorii relativity.

Význam slova, termín, co je to Černá díra? Definice výrazu, termínu Černá díra. Co znamená odborný pojem Černá díra z kategorie Věda?

Vyhrazujeme si možnost chyb v textech. Výše uvedený text byl napsán redaktorkami Superia.cz

Potěší nás, pokud budete sdílet tuto odpověď na otázku co je to Černá díra? s vašimi přáteli na Twitteru, Google+ nebo Facebooku.

Sdílet na Facebooku    Sdílet na Twitteru     Sdílet na Google+

Termín Černá díra se nachází v kategorii Věda

Co znamená pojem Černá díra? Odborný výraz, termín, definice slova z Wikipedie

Černá díra je natolik hmotný objekt, že jeho gravitační pole je v jisté oblasti časoprostoru natolik silné, že žádný objekt včetně světla nemůže tuto oblast opustit. Černá díra byla teoreticky předpovězena v obecné teorii relativity publikované v roce 1915 Albertem Einsteinem. Protože ji není možno pozorovat přímo, nemůžeme stanovit korektně nic jako její datum objevu. Avšak můžeme s určitostí říci, že prvním vážným a dnes již prokázaným kandidátem se stala v roce 1971 hvězda v binárním systému v souhvězdí Labutě kryjící se s rentgenovým zdrojem Cygnus X-1. Bylo zjištěno, že jde o těleso, které má příliš velkou hmotu na to být neutronovou hvězdou. Další efekty spojené s pozorováním, především rentgenové záření, byly v perfektní shodě s teoretickou predikcí černé díry. Dnes považujeme za obecně prokázané, že černé díry se nacházejí v centrech galaxií, aktivních galaktických jádrech, kvasarech i v centrech některých kulových hvězdokup.

Popis pojmu byl převzat ze stránek Wikipedia.cz, více se dozvíte zde

Klíčová slova: formulace, informace, heslo, wiki, význam slova, slovník, přesný výraz, Věda, vysvětlení, pojem, přesný význam, co znamená, definice, termín, co to je

Víte, co znamenají tato slova, odborné termíny a pojmy?

Na této webové stránce jste se dozvěděli co znamená Černá díra? resp. jaká je definice slova Černá díra? Je tu uvedeno krátké vysvětlení odborného pojmu Černá díra, odpověď na dotaz co je to Černá díra?. Víte např. kdo to je Intelektuál? Znáte a víte kdo je Koroner? Nezapomeňte, že termíny a hesla mohou mít víc významů v závislosti na oboru a kontextu. Vyzkoušejte proto hledání v jiných kategoriích (než Věda). Některé pojmy obsahují doplňující definici z Wikipedie včetně url na konkrétní stránku. Takový text je šířen pod licencí CC-BY-SA. Ostatní texty je možné citovat dle zákona s uvedením zdroje.

Děkujeme za návštěvu internetového projektu shromažďujícího definice odborných pojmů, přesné vysvětlení slov, výrazů, hesel a termínů s názvem Co Je To?.

Víte, co je to viz? Víte, že se nejedná o zkratku?