Co je to Černá díra? Význam slova

Co znamená heslo, definice termínu, pojmu Černá díra?

Astronomie označuje pojmem černá díra objekt s velmi silnou gravitací. Ta způsobuje zakřivení časoprostoru v okolí černé díry. Ta pohlcuje všechno kolem sebe včetně světla. Existenci černých děr teoreticky předpověděl Albert Einstein ve své obecné teorii relativity.

Význam slova, termín, co je to Černá díra? Definice výrazu, termínu Černá díra. Co znamená odborný pojem Černá díra z kategorie Věda?

Texty mohou obsahovat chyby nebo překlepy, za které se předem omlouváme. Napsáno redaktory Superia.cz

Uvedený text s definicí slova Černá díra můžete samozřejmě sdílet s partnery, kolegy a kamarády na Twitteru, Google+ nebo Facebooku.

Sdílet na Facebooku    Sdílet na Twitteru

Výraz Černá díra je v sekci Věda

Klíčová slova: význam pojmu, formulace, význam slova, význam, Věda, Věda, heslo, co to je, informace, Černá díra, wiki, definice, Černá díra, popis, přesný výraz, vysvětlení

Co znamená pojem Černá díra? Definice výrazu, slova, termínu z Wikipedie

Černá díra je natolik hmotný objekt, že jeho gravitační pole je v jisté oblasti časoprostoru natolik silné, že žádný objekt včetně světla nemůže tuto oblast opustit. Černá díra byla teoreticky předpovězena v obecné teorii relativity publikované v roce 1915 Albertem Einsteinem. Protože ji není možno pozorovat přímo, nemůžeme stanovit korektně nic jako její datum objevu. Avšak můžeme s určitostí říci, že prvním vážným a dnes již prokázaným kandidátem se stala v roce 1971 hvězda v binárním systému v souhvězdí Labutě kryjící se s rentgenovým zdrojem Cygnus X-1. Bylo zjištěno, že jde o těleso, které má příliš velkou hmotu na to být neutronovou hvězdou. Další efekty spojené s pozorováním, především rentgenové záření, byly v perfektní shodě s teoretickou predikcí černé díry. Dnes považujeme za obecně prokázané, že černé díry se nacházejí v centrech galaxií, aktivních galaktických jádrech, kvasarech i v centrech některých kulových hvězdokup.

Text definice byl převzat ze stránek Wikipedia.cz

Výběr náhodných odborných termínů, pojmů a hesel

Na této webové stránce jste se dozvěděli co znamená slovo Černá díra? resp. co je to Černá díra? Je tu uvedeno krátké vysvětlení odborného pojmu Černá díra, odpověď na dotaz co je to Černá díra?. Víte např. kdo to je Šatnář? Znáte a víte kdo je Grázl? Nezapomeňte, že termíny a hesla mohou mít víc významů podle různých oborů. Vyzkoušejte proto i příslušná synonyma a homonyma v jiných sekcích než Věda. Některé texty obsahují odkaz a krátkou citaci z české Wikipedie. Takový typ textu spadá pod licenci CC-BY-SA. Ostatní texty je možné citovat dle zákona s uvedením zdroje.

Děkujeme, že jste navštívili online slovníkový projekt zaměřený na zajímavosti, významy slov, přesné vysvětlení slov, definice odborných pojmů, slovníková hesla, popisy termínů s názvem Co Je To?.

Víte, co je to viz? Víte, že se nejedná o zkratku?