Co je to Černá díra? Význam slova

Význam pojmu, termínu, vysvětlení výrazu Černá díra

Astronomie označuje pojmem černá díra objekt s velmi silnou gravitací. Ta způsobuje zakřivení časoprostoru v okolí černé díry. Ta pohlcuje všechno kolem sebe včetně světla. Existenci černých děr teoreticky předpověděl Albert Einstein ve své obecné teorii relativity.

Význam slova, termín, co je to Černá díra? Definice výrazu, termínu Černá díra. Co znamená odborný pojem Černá díra z kategorie Věda?

Provozovatel neručí za správnost a aktuálnost zde uvedených informací. Text napsán pro Superia.cz

Sdílejte text pojmu Černá díra s kolegy na Twitteru, Google+ nebo Facebooku.

Sdílet na Facebooku    Sdílet na Twitteru     Sdílet na Google+

Výraz Černá díra je v kategorii Věda

Co znamená pojem Černá díra? Definice výrazu, slova, termínu z Wikipedie

Černá díra je natolik hmotný objekt, že jeho gravitační pole je v jisté oblasti časoprostoru natolik silné, že žádný objekt včetně světla nemůže tuto oblast opustit. Černá díra byla teoreticky předpovězena v obecné teorii relativity publikované v roce 1915 Albertem Einsteinem. Protože ji není možno pozorovat přímo, nemůžeme stanovit korektně nic jako její datum objevu. Avšak můžeme s určitostí říci, že prvním vážným a dnes již prokázaným kandidátem se stala v roce 1971 hvězda v binárním systému v souhvězdí Labutě kryjící se s rentgenovým zdrojem Cygnus X-1. Bylo zjištěno, že jde o těleso, které má příliš velkou hmotu na to být neutronovou hvězdou. Další efekty spojené s pozorováním, především rentgenové záření, byly v perfektní shodě s teoretickou predikcí černé díry. Dnes považujeme za obecně prokázané, že černé díry se nacházejí v centrech galaxií, aktivních galaktických jádrech, kvasarech i v centrech některých kulových hvězdokup.

Text definice byl převzat ze stránek Wikipedia.cz

Klíčová slova: co to je, informace, popis, přesný význam, význam pojmu, heslo, Černá díra, přesný výraz, popis, pojem, definice, význam, vysvětlení

Doporučené odborné pojmy, termíny, výrazy a hesla

Text na tomto webu vám dal odpověď na otázku co znamená slovo Černá díra? resp. jaká je definice termínu Černá díra? Je tu uvedeno krátké vysvětlení odborného pojmu Černá díra, odpověď na dotaz co je to Černá díra?. Víte např. kdo to je Intelektuál? Znáte a víte kdo je Koroner? Berte v úvahu, že termíny mohou mít víc definic v různých oborech lidské činnosti. Zkuste proto též hledat synonymum ke slovu Černá díra v jiné sekci než Věda. U některých pojmů uvádíme i doplňující definici pojmu z Wikipedie včetně odkazu na konkrétní stránku Wikipedie, kde se dočtete více. Takový text je šířen pod licencí CC-BY-SA. Ostatní texty, kromě krátkých citací je zakázáno kopírovat.

Děkujeme za návštěvu internetového projektu shromažďujícího definice odborných pojmů, přesné vysvětlení slov, výrazů, hesel a termínů s názvem Co Je To?.

Víte, co je to viz? Víte, že se nejedná o zkratku?