Co je Asteroid?

Vysvětlení pojmu, hesla, definice termínu Asteroid

Asteroid je pojmenování pro vesmírná tělesa. Jedná se o starší a nepřesný název, v současnosti se používá správné pojmenování planetky. Slovo asteroid pochází z doby, kdy bylo těchto těles známo minimum.
Asteroidy se klasifikují podle typů, jen ve sluneční soustavě existují desetitisíce těchto planetek. Po objevení asteroidu je zkoumána a potvrzena jeho oběžná dráha, asteroidu je přiděleno číslo a může být pojmenován. Asteroidy nesou jména podle postav řecké mytologie, slavných osobností a ženská jména.

Co je to Asteroid? Význam slova, termín, Definice výrazu, termínu Asteroid. Co znamená odborný pojem Asteroid z kategorie Věda?

Text zveřejněný na těchto webových stránkách má pouze informativní charakter a může obsahovat nepřesnosti či chyby. Text byl sepsán pro server Superia.cz

Sdílejte uvedený text s jinými osobami na Twitteru, Pinterestu nebo Facebooku.

Sdílet na Facebooku   Sdílet na Pinterestu    Sdílet na Redditu         Sdílet na Twitteru

Výraz Asteroid je v kategorii věda

Klíčová slova: přesný výraz, wiki, pojem, informace, popis, význam slova, lexikon, přesný význam, Asteroid, synonymum, význam pojmu, definice, význam, věda, co to je, formulace, co znamená, odborné názvosloví

Pojem Asteroid je v kategorii věda, ilustrační obrázek

Co označuje termín Asteroid? Definice termínu, výrazu z projektu Wikipedia

Dále uvedený text byl převzat ze svobodné otevřené online encyklopedie Wikipedia. Více zde. Dostupné pod licencí CC-BY-SA.

Asteroid je starší a nepřesné, ale stále často používané označení těles, která se správně nazývají planetky. Nepřesné pojmenování asteroid má historické kořeny z období, kdy byla známá pouze dvě tělesa. V době, kdy bylo objeveno už několik desítek těles, bylo přijato nové označení tohoto dosud neznámého typu těles – planetka.

Planetka (asteroid) Bennu

Na asteroid (planetku) Bennu má v roce 2023 přistát vesmírná sonda, která odebere vzorky z jejího povrchu. Autor: NASA/Goddard/University of Arizona, zdroj: Wikimedia commons, licence: Public domain

Více informací o pojmu Asteroid lze najít v následujících zdrojích

Najít termín Asteroid na Google obrázcích

Hledat videa s názvem Asteroid na Youtube

Chraňte své soukromí a hledejte slovo Asteroid ve vyhledávači DuckDuckGo

Vyhledat výraz Asteroid ve slovníku cizích slov od Seznam.cz

Zkusit hledat obrázky a videa s názvem Asteroid ve Wikimedia Commons

Hledat slovo Asteroid ve vyhledávači Yandex

Dál můžete zkusit hledat slovo Asteroid například ve Wikizdrojích, v Lingea slovnících, ve fulltextu Yahoo.com, v Microsoft Bing nebo v Google překladači.

Výběr z náhodných odborných pojmů, hesel, termínů

Na této webové stránce jste se dozvěděli jaká je definice termínu Asteroid? resp. co znamená slovo Asteroid? Je tu uvedeno krátké vysvětlení odborného pojmu Asteroid, odpověď na dotaz co je to Asteroid?. Víte např. kdo to je Olga Lounová? Znáte a víte kdo je Vyžle? Omluvte nás, že, nestíháme pravidelnou aktualizaci všechny textů. v různém kontextu, v různých oborech. Zkuste hledat odborný výraz Asteroid i v jiné sekci než je kategorie věda. U části pojmů naleznete citaci z projektu Wikipedia včetně internetové adresy kde naleznete kompletní popis. Tyto lze kopírovat, upravovat a dále sdílet při dodržení licence CC-BY-SA. Ostatní texty je možné citovat dle zákona s uvedením zdroje.

Milí čtenáři, děkujeme vám za návštěvu internetové encyklopedie, která shromažďuje zajímavosti, slovníková hesla, definice odborných pojmů, přesné vysvětlení slov, známé i neznámé pojmy, významy slov s názvem Co Je To?.

Víte, co je to viz? Víte, že se nejedná o zkratku?